תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

האיחוד האירופי חוקר את השתלטות IAG על אייר אירופה

הנציבות האירופית אמרה כי היא חוששת שהעסקה עשויה לצמצם את התחרות בענף התעופה בקווים מקומיים בספרד כמו גם בקווים בינלאומיים לספרד וממנה

אייר אירופה. צילום: 123rf אייר אירופה. צילום: 123rf
חברת הבת של קבוצת התעופה IAG, איבריה, הסכימה לרכוש את כל הון המניות המונפק של אייר אירופה בעסקה של 500 מיליון אירו, כפי שפרסמנו בסוף השנה שעברה. זה היה חצי מהמחיר שהוצע בשנת 2019, והתשלום נדחה ל-6 שנים. כעת, כחצי שנה לאחר מכן, הנציבות האירופית חוששת "כי העסקה המוצעת עשויה לצמצם באופן משמעותי את התחרות על 70 קווים בתוך ספרד וממנה. בכמה קווים IAG ואייר אירופה היו שתי חברות התעופה היחידות שפועלות". עד משבר הנסיעות בעקבות הקורונה, איר אירופה טסה ל-62 יעדים, בעיקר באירופה ובדרום אמריקה. קבוצת IAG, שבסיסה בספרד ובבריטניה, היא חברת האחזקות של חברת הדגל הספרדית, איבריה, ושל חברת הלואו-קוסט הספרדית, Vueling, והיא קבוצת התעופה השלישית בגודלה באירופה, אחרי ריינאייר ולופטהנזה. הנציבות האירופית יכולה לחסום עסקאות, אם היא חושבת שהדבר יוביל לסביבה פחות תחרותית. "הנציבות מודאגת גם מההשפעה של העסקה המוצעת על קווים, שעליהם חברות תעופה אחרות מסתמכות ברשת המקומית ובטווח הקצר של אייר אירופה לצורך הפעילות בשדה התעופה במדריד ובמספר שדות תעופה אחרים של האיחוד האירופי". "אנו נבדוק בקפידה האם העסקה המוצעת תשפיע לרעה על התחרות בנתיבים מקומיים, קצרי טווח וארוכי טווח לספרד וממנה, ואולי תוביל למחירים גבוהים יותר ולהפחתת איכות הטיסות", אמרה סגנית נשיאת הנציבות האירופית, האחראית על מדיניות התחרות, מרגרטה וסטגר. מאידך, IAG מצפה שהעסקה תייצר עבורם יתרונות משמעותיים בעלויות והכנסות. לדבריהם, ההשתלטות תגדיל את החשיבות של מרכז הפעילות במדריד של IAG, תנצל הזדמנויות נוספות לצמיחת הרשת ותספק יתרונות משמעותיים ללקוחות באמצעות אפשרויות רבות וגמישות. "העסקה הזו הגיונית לגמרי לחיזוק התחרותיות של המרכז במדריד. זה יועיל לצרכנים, והצטרפותה של אייר אירופה לקבוצת איבריה תשפר את התנאים לטובת עובדי איבריה וגם לעובדי אייר אירופה", אמר חאבייר סאנצ'ז-פרייטו, מנכ"ל איבריה. אבל נראה שהנציבות האירופית לא בהכרח מסכימה עם קבוצת IAG. הם החלו להתעניין בעסקה בחודש מאי. לא אייר אירופה ולא IAG הגישו נתונים לנציבות. כעת יש תקופה של 90 יום לוועדת הבדיקה של הנציבות לקבל החלטה סופית. הנציבות מציינת כי פתיחת חקירה אינה מעידה על החלטה סופית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאייר אירופהאיבריהIAG

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: