אא

יואל פלדשו, מנהל רשות התעופה האזרחית, מסיים את תפקידו

אחרי 8 שנים, יואל פלדשו, מנהל רת"א מסיים את תפקידו. בזמן כהונתו, נפתחו השמיים לתחרות בעוצמה שלא הייתה כדוגמתה מעולם. במשרד התחבורה טרם מינו לו מחליף

יואל פלדשו, מנהל רשות התעופה האזרחית. צילום: יח"צ יואל פלדשו, מנהל רשות התעופה האזרחית. צילום: יח"צ
אחרי 8 שנים בתפקיד, יואל פלדשו, מסיים בסוף החודש אוקטובר את תפקידו כמנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א). פלדשו מונה לתפקיד ב-1 לנובמבר 2014 ונחשב למנהל רשות התעופה האזרחית שעשה את עבודתו בצורה מקצועית הטובה ביותר. כאשר ביטחון התעופה, מבחינתו, הייתה ללא פשרות. מנגד, לא הצליח למנוע את הפיכת שדות התעופה האזוריים לעתודות נדל"ן: שדה דב, הרצליה וחדרה. גם שדה התעופה אילת הוא בבחינת בכיה לדורות עבור תושבי אילת. אחד היתרונות הגדולים של פלדשו, שבין שלל התפקידים הבכירים בהם כיהן טרם כניסתו לתפקיד מנהל רת"א, שימש כמנכ"ל חברת אל על במשך כ-4 שנים, והעביר את החברה מהפסד כספי של כ-82 מיליון דולר ב-1996 לרווח של כ-16 מיליון דולר ב-1999. בזמן כהונתו, נפתחו השמיים לתחרות בעוצמה שלא הייתה כדוגמתה מעולם. תחרות ממנה הרוויחו גם הצרכנים שנהנו ממגוון רחב של טיסות במחירי לואו קוסט. במהלך תקופת הקורונה, פלדשו היה שותף לגיבוש מתווים שסייעו לחברות התעופה, בעיקר החברות הישראליות, בתקופה הקשה ביותר מבחינתן. מי יחליף את פלדשו? במשרד התחבורה אומנם ידעו על מועד סיום הקדנציה של פלדשו אך לא השכילו עד כה למצוא לו מחליף. תהליך בחירת המחליף עדיין בעיצומו ע"י ועדת איתור. השר שייכנס למשרד התחבורה אחרי הבחירות הקרובות הוא ככל הנראה מי שימנה את המחליף. עד אז, במשרד התחבורה ימנו ממלא מקום מחליף לפלדשו בתוך רשות התעופה האזרחית.

בוועידת התעופה השנתית שהתקיימה בשבוע שעבר אמר פלדשו: "אני מודה לשרת התחבורה, מרב מיכאלי, על הדברים החמים שאמרה לי אני בטוח שהיא שמחה שאני עוזב".

עוד תקף בוועידה, "בעשור האחרון השתפרה מאוד רמת המפעילים ואיתה ירד גם מספר התאונות". בנושא התשתיות הקרקעיות, אמר פלדשו, בחרו בדרך הקלה להתמודד עם הקונפליקטים כך נסגר שדה דב וכך עומד להיסגר שדה התעופה בהרצליה וכך דועך שדה התעופה בחיפה ורמון. עצרו את קידומם ולא במקרה ועל הפארסה של נתב"ג אני לא ארחיב". עוד לדברי פלדשו, "עוד ועוד אנשים רוצים ללמוד לטוס וזה טוב".

תגובת משרד התחבורה: "ועדת האיתור למשרת מנהל רת"א הוקמה ביום 24.8.22, בהתאם להחלטת נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, מיום 1.8.22 לאשר את המשך הליך המינוי בתקופת בחירות. לפי החלטת הממשלה והוראות התקשי״ר, בראש הועדה עומדת מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק. חברים בה נציג נציבות שירות המדינה ונציג מפקד חיל האוויר. המשרה פורסמה ב-15.8.22 (מועד אחרון להגשה: 4.9.22). לאחר חגי תשרי, התכנסה הועדה והיא תשלים את עבודה המקצועית בשבועות הקרובים."

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםמנהלים בתנועהרשות התעופה האזרחיתיואל פלדשונתב״ג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: