אא

מכה בכנף? בית הדין ידון הבוקר בבקשת אל על למשוך כספי פנסיה. ההסתדרות: "ללא שחרור כספים אל על תשותק"

רגע לפני הדיון הבוקר בבית הדין לעבודה, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסביר לפספורטניוז מדוע ההסתדרות תומכת בבקשה של אל על למשוך 120 מיליון שקל מקופת הפנסיה בניגוד גמור לעמדת העובדים? ומדוע הציע לפצל את נציגות העובדים לסקטורים שונים ובכך ליישר קו עם הטייסים?

מטוסי אל על. צילום: נעם מנשה מטוסי אל על. צילום: נעם מנשה
  אל על ניצבת הבוקר (ה') בפני אחד מרגעיה הדרמטיים להמשך קיומה: בית הדין לעבודה בבת ים יקיים הבוקר דיון בבקשתה של אל על למשוך כ-120 מיליון שקל מקרן הפיצויים של החברה - בקשה שעובדי אל על מתנגדים לו בתוקף בטענה שכספי הקרן שייכים להם.

מדובר בקופת פנסיה שהמדינה הפקידה בה לאורך השנים כספים לטובת עובדי אל על שעבדו בחברה לפני שזו הופרטה והמשיכו לעבוד בה גם אחרי שזו עברה לידיים פרטיות. אל על טוענת שלאורך כל השנים החברה מפקידה כספי פיצויים לטובת העובדים שכבר פרשו וכעת נותרו רק כ-59 עובדים שעדיין עובדים בחברה ועבדו בה לפני ההפרטה, ולכן הכסף שייך לחברה. מנגד, ועד עובדי החברה טוען כאמור שהכסף שייך בכלל לעובדים.

אל על מבקשת למשוך מקופת הפנסיה כ-120 מיליון שקל מתוך כ-319 מיליון שקל הקיימים בקופה. האוצר, על אף טענתו שרוב הכסף בקופה שייך למדינה, אישר לאל על למשוך את הכספים לטובתה תוך הגבלה של כ-120 מיליון שקל.

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, מסביר לפספורטניוז את עמדת ההסתדרות בסוגיה: "צריך לשחרר חלק מהכספים ולאפשר את המשך תפקודה של אל על ותשלום משכורות לכ-700 עובדים שעבדו במהלך המשבר. ללא שחרור הכספים, אל על תשותק ולא ישולמו משכורות לעובדים. לגבי יתרת הכספים, בית הדין יחליט לאחר שישמע את טענות כל הצדדים". "ללא שחרור הכספים, אל על תשותק ולא ישולמו משכורות לעובדים". אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות. צילום: פייסבוק אבי אדרי עובדי אל על צפויים לקיים הבוקר הפגנה מול בית הדין לעבודה בבת-ים כנגד בקשת החברה להעביר לרשותה את כספי קרן הפיצויים. באיגרת שהפיצו אתמול לקראת הדיון טוענים העובדים, "מדובר בדיון קשה וחשוב, אשר כל הצדדים המעורבים בו עשו יד אחת כנגד הנציגות לשחרר כספים מקופת הפיצויים לטובת קופת החברה בלבד, והנציגות לבדה נלחמה על מנת לנסות להעביר סכום כסף לטובת קופת מועצת העובדים לשמירה על זכויות העובדים". מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, הוציא אתמול אגרת מיוחדת שפורסמה כאן אתמול ובה הוא כותב, "הסכומים האמורים נחוצים לחברה באופן מידי על מנת לאפשר לה להתקיים עד להשלמת קבלת ערבות המדינה להלוואה בנקאית לחברה. שחרור עודפים אלו התבקש בהסכמה של המדינה ושל ההסתדרות, ומתוך הבנה לגודל השעה ולצרכים המיידים של החברה בכספים אלו. הנציגות, לצערנו, התנגדה, בעוד היא מודעת למצבה של החברה ולכך שמדובר בבלון החמצן האחרון של החברה בטרם כלל עובדי החברה יאבדו את מקום עבודתם. חשוב לי להדגיש, משיכת העודפים בקופות הפיצויים לא קשורה כלל להפקדות לפיצויים שלכם, כלל אנשי אל על, אשר מבוצעות כסדרן באופן שוטף". עוד כתב אוסישקין, "כל חברות התעופה בעולם מתמודדות עם המשבר הכי גדול בתולדות התעופה, לצערי, אל על נאלצת להתמודד הן עם המשבר העצום והן עם מאבקים בתוך הבית. אני עדיין מבקש להאמין כי הנציגות תתעשת ותלך יד ביד עם החברה לשם הבטחת עתיד כולנו".
גונן אוסישקין, מנכל אל עלגונן אוסישקין, מנכל אל על
"הכסף נחוץ לחברה באופן מידי על מנת לאפשר לה להתקיים עד להשלמת קבלת ערבות המדינה להלוואה בנקאית". גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על. צילום: סיון פרג' אדרי מתייחס גם לקרע שנוצר בין עובדי וטייסי החברה. כפי שפורסם כאן שלשום טייסי אל על החרימו את ישיבת מועצת העובדים שהתקיימה בתחילת השבוע ופנו להסתדרות בבקשה לפרק את הוועד ולהקים סקטורים נפרדים בנציגות עובדי החברה, מהלך שיתר העובדים הצביעו נגדו. אדרי, שהניע את המהלך לחלוקה לסקטורים, אומר, "ההצעה שלי באה לאור העובדה שהמו"מ הגיע למבוי סתום ומו"מ סקטוריאלי יכול להביא להתקדמות ולביזור האחריות בין הסקטורים השונים".
אבי אדרי, איגוד עובדי התחבורה בהסתדרותאבי אדרי, איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות
אדרי: "מו"מ סקטוריאלי יכול להביא להתקדמות". צילום: דוברות ההסתדרות. צילום: דוברות ההסתדרות

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלהסתדרות העובדים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: