מנכ"ל אל על: "אין לנו כוונה להתחיל לטוס בשבת"
גונן אוסישקין לאחר פרסום תוצאות הרבעון השלישי של אל על והאירועים האחרונים, מדבר על התמודדות עם מחיר הדלק, האגרות בנתב"ג והציפיות מהמדינה לגבי הטיסות בנתיב הקצר. "שיעורי תפוסה הגבוהים שרשמנו הם תעודת כבוד למותג וחברה"
Shutterstock
על חברת אל על עוברת תקופה לא קלה, עם טיסת השבת, והחקירה נגד בעל המניות פיני גינזבורג, אתמול, (רביעי), יכול היה המנכ"ל גונן אוסישקין, לפחות להתנחם עם פרסום התוצאות הכספיות של החברה ברבעון השלישי של 2018 אותה סיימה אל על ברווח של כ-42 מיליון דולר לעומת כ-49 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. לאור התחרות הגוברת בנתב"ג, העלייה בהוצאות הדלק הסילוני והוצאות השכר, אוסישקין יכול להיות מרוצה. על התוצאות של רבעון השלישי אמר אוסישקין לפספורטניוז: "יותר טוב מרוב חברות התעופה בעולם שנפגעו בהוצאות הדלק. המטרה שלנו להגדיל רווחיות ולהקטין הוצאות. שיעורי תפוסה הגבוהים שרשמנו הם תעודת כבוד למותג וחברה".. על מחירי הדלק אומר אוסישקין: "שליטה על מחירי הדלק אין לי, השינויים במחיר מהירים וגם יכולת ההתאמה" אוסישקין הוסיף: "אל על פועלת לצמצום הוצאות. אנחנו מטפלים בהוצאות, מרחיבים את רשת הנתיבים, כמו סן פרנסיסקו, ניס ומ'נצסטר. לא מכבר הודענו כי נפעיל להשיק טיסות לאירופה במודל אחר. יש לנו הרבה יוזמות חדשות, והמטוסים החדשים שנכנסו כבר לעול בצי מטוסי החברה ואלו שעוד ייכנסו לפעולה חסכוניים באופן משמעותי" על נתח השוק של החברה שממשיך לרדת בנתב"ג, והעובדה שהחברה צריכה לשלם עקב כך אגרות גבוהות יותר, אומר מנכ"ל אל על: "הייתי רוצה ,שתהיה הנחת כמות ולא נתח שוק. יש שיח מול הרגולטור בכל מיני תחומים".. אוסישקין מציין כי למרות התחרות הרי שהחברה לא נפגעה מכל כניסת הלואו קוסט, כי הכמות העיקרית של הכנסות החברה מגיעה דווקא מהטיסות הארוכת טווח. "להערכתי הלואו קוסט מהווה 30%-40% מההכנסות, הטיסות הארוכות הם הנתח המשמעותי והעיקרי של החברה". על השאלה האם האירועים האחרונים סביב "טיסת השבת" והעובדה שחלק ניכר מהציבור הדתי טס עם חברות תעופה זרות שטסות בשבת עלולים להביא את החברה לשנות את בעתיד את ההחלטה שלא להפעיל טיסות בשבת, מנכ"ל הגיב בנחרצות ואמר: "אין לנו כל כוונה להתחיל לטוס בשבת, חברת אל על היא מחנך של העם בישראל, עם עוצמה של מעורבות בחברה. יש לכך מגוון סיבות: הצביון של חברת אל על, המותג שלה, אל על היא המראה של החברה הישראלית, זו המשמעות הגדולה להיות מוביל לאומי." צילום: עידו וכטל לשאלה האם באל עלמצפים לעזרה מהמדינה על כך שאייר אינדיה טסה מעל נתיב של ערב הסעודית ועוד חברות תעופה בדרך לעשות כך, אומר אוסישקין: "אנחנו ממשכים בכל הזדמנות לטעון לתחרות הוגנת. למורת רוחנו בגלל אי השוויוניות אין תחרות והוגנות. המדינה מבינה. ממשיכים לטעון לרעתנו".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}