אוסישקין: הקו ליפן יהיה הקו הכי מלהיב של אל על
מנכ"ל אל על בראיון מיוחד לפספורטניוז, אופטימי למרות ההפסד: "היקף העשייה נותן תקווה", על ההסכם החדש עם סוכני הנסיעות: "הישג שנעשה בהדברות ללא מאבקים", וגם על הטיסות מעל ערב הסעודית:"מצפים לתחרות בתנאים שווים"
גונן אוסישקין. צילום: סיון פרג'
חברת אל על הציגה בשבוע שעבר את תוצאות הרבעון הראשון, בו הציגה כזכור הפסד של כ-55 מיליון דולר, אך מנכ"ל אל על גונן אוסשיקין, אופטימי מאוד ובטוח כאשר הוא מסתכל על עתיד החברה. אין ספק שהחברה עושה פעולות נכונות מבחינת התחדשות הכוללת הכנסת ציוד חדש, פתיחת קווים נוספים, אך השאלה האם כל זה מספיק לאור התחרות הגוברת בנתב"ג. בסוף השבוע האחרון ולאחר פרסום תוצאות הרבעון הראשון של השנה של אל על, אוסישקין התפנה לראיון מיוחד לפספורטניוז בו הוא נשמע בטוח ואופטימי. על תוצאות הרבעון הראשון אמר: "יש על התוצאות השפעה מהותית בעיתוי חג הפסח, השפעה מובהקת, שעבר השנה מרבעון אחד לרבעון שתיים. הדבר מהותי נוסף, התאמה של החלפת ציי המטוסים וגם חוק הטייס החדש שגרם להוצאות כבדות. כמו שכבר אמרתי בעבר, הפעילות האחרת שאנחנו עושים,עם הגדלת הפעילות המשמעותית עדיין לא באה לידי ביטוי בתוצאות, היא תבוא בהמשך, כמו גם התאמת המודל עם סוכני הנסיעות." על העתיד הקרוב: "נצטרך להמשיך לרדת בהוצאות האחזקה, ניהול הוצאות מכר. הדבר הכי חשוב לחברה, הראשון במעלה, שביעות רצון של לקוחות החברה מן המוצר, זה יעבור לביטוי בגידול בהכנסות. אנחנו רואים בסקרים שביעות רצון של הנוסעים בכל הפרמטרים, נראה גידול גם בהכנסות. החלפת מטוסים זה דבר שלוקח זמן. אני לא בונה על דלק ולא על שער חליפין. מהיקף העשייה וממה שאנחנו עושים, זה נותן לי תקווה". על התחרות הגוברת בנתב"ג ונתח השוק שירד: "נתח שוק לא מצביע על רווחיות לא לטווח קצר. אנחנו נצטרך לעמוד בקצב צמיחה שהחברה קבעה, נתיבים נכונים, מוצר נכון. זו לא פעם ראשונה שעולה הסוגיה על האגרות הגבוהות שאל על משלמת בנתב"ג כאשר נתח השוק שלה יורד ולא מותאמות למבנה החדש של שוק התעופה בישראל. אל על מצפה להקלות, ועל כך אומר מנכ"ל החברה:" מכוון שמדינה נמצאת במרקחה של בחירות, לקיים כעת דיון ענייני זה דבר פחות יעיל. צריך שממשלה תתייצב. מצפים שזה יקרה שהיא תפתור את זה. אלו דברים שתלויים במדינה". אוסישקין הוסיף: "באל על עדיין מצפים לתחרות בתנאים שווים, כאשר החברה לא יכולה לטוס מעל שמי ערב הסעודית כמו אייר אינדיה שטסה טיסה יותר קצרה. פנינו למדינה ומצפים ממנה לפתור את זה. אנחנו לא יכולים לכפות על סעודיה, זה תפקיד המדינה. נמשיך לדרוש מראש הממשלה והשרים הרלוונטיים שהדבר ייפתר, אם לא נקבל תנאי תחרות שווה ייקח לנו יותר זמן לעבור לרווחיות". טוקיו. צילום: Shutterstock על השקת הקו ליפן: אל על הודיעה בשבוע החולף על השקת קו טיסות ישירות לטוקיו במארס 2020. על הציפייה מהקו הזה, אומר מנכ"ל אל על לפספורטניוז: "לאור סקרים ונתונים, זה יהיה קו הכי מלהיב שיהיה לאל על בשנה- שנתיים מרגע השקתו. הקשרים העסקיים בין המדינות בתנופה מטורפת. ראש ממשלת ישראל וראש ממשלת יפן בקשרים מצוינים מה שמבטיח השקעות. תיירים ישראלים מצפים לפתיחת הקו הזה, היפנים שמגיעים לישראל בשיעורי צמיחה גבוהים, מבוסס כמובן על השקט פה בישראל. אבל הקו הזה, אמור בראש וראשונה לשרת את הנוסעים הישראלים שלנו. על ההסכם החדש עם סוכני הנסיעות: אני שמח שעשינו את המהלך בהדברות עם סוכני הנסיעות, גם הם וגם אנחנו מבינים שמודל התמריץ מחויב המציאות. יש לנו מערכת יחסים טובה עם הסוכנים. הישג שנעשה בהדברות ללא מאבקים, דבר שנעשה בשווקים אחרים בעבר. אנחנו מחויבים בהצלחה הדדית".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}