מנכ"ל אל על על: "עברנו ממדינת עולם שלישי למדינת עולם שני"
אביגל שורק, המנכ"ל היוצא של אל על, אמר את הדברים הבוקר (ד') בפאנל שעסק בנושא "תעופה בשעת חירום" ביריד התיירות הבינלאומי - IMTM. משה בר סימנטוב, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות: "כולם צריכים להתאים את עצמם למצב. מי שלא ימרח קרם הגנה, ישרף"
משתתפי פאנל "תעופה בחירום". צילום: יחץ
הבוקר (ד'), ביומו השני של יריד התיירות ה-IMTM בגני התערוכה בת"א, קיימה התאחדות סוכני הנסיעות את פאנל "תעופה בחירום" בהשתתפות בכירים מענף התיירות והתעופה. בהנחיית פרשנית התעופה והתיירות של חדשות 13 נגה ניר נאמן. אביגל שורק, מנכ"ל אל על שורק, שהודיע השבוע על עזיבת התפקיד עקב מינויו לחברת דלק us, אמר בפאנל: "כשהצטרפתי לאל על לא ידענו איך נעבור את החודש הבא. עברנו ממדינת עולם שלישי למדינת עולם שני. אל על חברה מדהימה. אני עוזב משיקולים אישיים. יש פה מרחב שיקולים אחר. אלמנטים של סגירת מעגל". עוד אמר, "נוצר כאן קשר תודעתי בין קורונה לטיסות לחו"ל. איך שהוא זה נצרב בתודעה של האנשים". עוד לדבריו, "אין לישראל תכנית אסטרטגית לתעופה. למדינה חייבת להיות תכנית אסטרטגית. משהו בראש של האנשים צריך להשתנות, שטיסות זה לא מותרות. אנשים טסים גם בגלל איחוד משפחות, פרוצדורות רפואיות ועוד. התודעה שטיסות = מותרות ושתעופה = קורונה, הן לא נכונות. ישראל צריכה מדיניות ברורה". עוד אמר שורק, "יש פה פנדמיק ואל אנדמיק. הרגישות של הענף היא הרבה יותר ברורה עכשיו ומישהו במודע או לא במודע מכניס אותנו לסאגה. שוב הקשר בין קורונה לתעופה צריך להיפסק. תעופה ותיירות זה לא מותרות, לא פחות מללכת לקניון". לסיום דבריו בפאנל, אמר מנכ"ל אל על, "לא כל החוכמה יושבת בציון. נסתכל מה עושים במקומות אחרים. לא צריך להמציא את הגלגל מחדש. לא בהכל אנחנו הכי טובים". טלי לאופר. צילום: ספיר פרץ משה בר סימנטוב, משנה למנכ"ל חברת הביטוח כלל ולשעבר מנכ"ל משרד הבריאות לשאלה האם משרד הבריאות היה צריך לנהוג אחרת במסגרת קבלת ההחלטות שהשפיעו כל כך על ענף התיירות והתעופה, השיב: "ידענו בכל רגע נתון של כל החלטה שנקבל, בראיה לאחור נדע שהיינו צריכים לקבל החלטות אחרות. במבחן התוצאה, ישראל התמודדה טוב ברמת התחלואה ולצד זה אני לא מתעלם מכך שהיו ענפים כמו ענף התיירות והתעופה שנפגעו מאוד קשה. אמרנו את זה לאורך כל הדרך שהמציאות מורכבת. השתדלנו אז לעשות את הטוב ביותר". עוד לדבריו, היום אנחנו מזועזעים מגל הטרור. תחשבו שמישהו היה נכנס למחלקה סיעודית ויורה שם בכל האנשים. זה מה שקרה בתעופה. עם זאת, אף אחד במשרד הבריאות לא מתנהל בציניות. אנחנו צריכים לעשות התאמות לחיים לצד הקורונה". באשר לביטוח נסיעות לחו"ל, אמר, "הגישה שלנו בכלל להכניס כמהשיותר כיסויים ברובד הבסיסי ואם אנחנו לא מספיק תחרותיים, אז נהיה יותר כדי למננוע מביטוח נסיעות לחו"ל להוות חסם לחו"ל. צריך לשנות את חיינו כדי לייצר שגרה לצד הקורונה". עוד לדבריו, היה זוכה פרס נובל שאמר "תחזיות צריך לתת בעיקר למה שקרה בעבר. היינו צריכים לשנות את המוצרים שלנו כדי שיתאימו למציאוטת. כל התעשייה צריכה להתאיחם את עצמה למצב וזה המסר שלי. גם התיירות והתעופה. כולם צריכים לנהוג כך. מי שלא ימרח קרם הגנה, ישרף". קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א ישראל "התעופה לא בחירום אלא בחירום מתמשך שהתחיל ב-2020 ונמשך עד היום. התורים בנתב"ג, אגב, הם גם תוצאה של המשבר המתמשך. המגמה בעולם שצריכה להיות גם אצלנו היא שצריך לתת חופש תנועה לאדם מחוסן". עוד לדבריו, "בהתחלה היה גוג ומגוג וכל המדינות התמודדו עם האיזון של בריאות ותעופה למשרד הבריאות אין שום מושג בתיירות ובתעופה ולכן הפתיחות שלו לנושא, מוגבלת. למשרקד התחבורה אין עניין רב בתעופה. לא לו ולא לה (שרת התחבורה). אין לישראל אסטרטגיה לסקטור התעופה. במדינה עושים מהיום למחר. אין ראיה לטווח ארוך". זוסמן חזר והדגיש את החשיבות של "לתת חופש תנועה למחוסנים". ירום ודיש,הילה הרמלין, קרן בר. צילום: יח"צ עדי אזולאי, יו"ר קבוצת פספורטניוז "לאורך כל משבר הקורונה נדהמתי מההתנהלות של מדינת ישראל. בכירים בתעשיית התיירות בהרבה מדינות, היו שואלים אותי 'איך זה שאתם מדינת הדיגיטל, שאנשים שלכם מפתחים לנו אפליקציות חכמות, אצלכם מתנהלים ככה". עוד לדבריו, "אין קשר בין עלייה בתחלואה לתעופה. אי אפשר לעצור את התעופה בגלל מוטציות. צריך להיות ערוכים ולהתנהל נכון לצד זה". עוד אמר, "הציבור מבולבל וגם סוכני נסיעות מבולבלים. תעשיית התעופה צריכה וודאות ובמקום וודאות, מעלים, למשל, את האגרות לחברות התעופה. העלו במהלך הקורונה את האגרות ב-10%". חני סובול, מנכ"לית חברת דיזנהאוז סוכני הנסיעות הם אנשים מאוד נעימים. לא כאלה ששורפים צמיגים ולכן, כולנו, אשמים בכישלון על התודעה הציבורית. לא היינו מספיק בתקשורת. לכולנו יש אחריות מאוד גדולה. תעופה ותיירות זה לא רק פאן, זה גם חמצן. מישהו צריך לקבל החלטה אם להזיז את הגלגל הזה". משתתפי פאנל "תעופה בחירום". צילום: דנה הרמן אחישי גל, אייל קשדן. צילום: יח"צ עופר ריינהרט, יעל רובינשטיין. צילום: יח"צ
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}