אא

מנכ"לית אל על: "המו"מ עם ארקיע נמשך, נכנס למכירת שירותי קרקע"

מנכ"לית אל על, דינה בן טל גננסיה, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השני של 2022: "בוחנים פתיחת קו לאוסטרליה, דבלין ויפן"; "בוחנים רכישת דרימליינר נוסף"; "מעל 80% מהפניות אלינו נענות תוך 5 דקות"; "שיעור הביטולים ירד כמעט לאפס"

דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על. צילום: רונן דבש דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על. צילום: רונן דבש
"אני מתרגשת קצת, זה דו"ח ראשון שלי כמנכ"לית אל על. אנחנו ברבעון ראשון לאחר הסרת המגבלות", אמרה הבוקר (ה') דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על בשיחת זום עם התקשורת לאחר פרסום הדו"ח הכספי של החברה לרבעון השני של 2022. בשיחה השתתפו גם סמנכ"ל הכספים, יצחק אליאב, וראש מערך התקשורת, שלומי עמשלום. אל על דיווחה הבוקר לבורסה לניירות ערך בת"א על 516 מיליון דולר הכנסות המהווים גידול משמעותי ביחס לרבעון המקביל. "זה מבחינתנו הישג חסר תקדים שאנחנו 73% מכושר ייצור של החברה. זה הפוטנציאל קדימה, כאשר שנה הבאה אנחנו נהיה קרוב למספרי 2019", אמרה בן טל גננסיה. מבחינת הזמנות קדימה, אמרה כי "בחודשים מארס-מאי ראינו מספרים שעוברים את 2019 - 107% מהקהל שלא הזמין משך חודשים, הזמין כרטיסי טיסות. ביולי-אוגוסט היקף ההזמנות גדל ל-120% ביחס ל-2019. זה מראה על עוצמת ביקושים של אנשים שרוצים לחזור לטוס". עוד לדבריה, "אנחנו ברווח תפעולי שזה הישג חסר תקדים. (הרווח התפעלי הקודם היה בספטמבר 2019). אנחנו בקצבים טובים יותר מ-2019 מבחינת הפוטנציאל. כושר הייצור צריך להביא את החברה למדרגה הבאה. כל העולם מתמודד עם גודל הייצור. זה לא רק מטוסים, אנשי שירות וכל המרכיבים". באשר לצי מטוסי החברה אמרה כי "ברבעון פעלו 35 מטוסים: 19 מטוסים צרי גוף ו-16 מטוסים רחבי גוף. יש לנו עדיין 10 מטוסים בשימור. לאט נגדיל את הפעילות שלהם וב-2023 נהיה בקירוב למספרי 2019. מטוסי הטריפל 777 היו שנתיים וחצי על הקרקע. אנחנו עובדים על שיפור פנים המטוס. מטוס ראשון טס, שני החל לטוס אתמול (ד') אחרי שידורג של אינטרנט. המטרה לתת להם תצורה של דרימליינר. חווית המטוס תשתדרג. מטוס מצוין לנתיבים ארוכים וקצרים". בן טל גננסיה הוסיפה בנושא, "אנחנו מתכוונים להביא את מטוס 16 שנשאר בסיאטל ערב הקורונה, במחצית 2023 נראה אותו טס. בוחנים הבאת מטוס דרימליינר נוסף, 'הסכמי אברהם' הביאו אותנו לטוס ליעדים חדשים. אנחנו בוחנים איך לחדש את צי מטוס צרי הגוף. אנחנו בשיח עם יצרני המטוסים". לגבי תכניות החברה אמרה בן טל גננסיה כי "ההסכם שהושג עם הטייסים מאפשר לנו חכירות רטובות קצרי טווח. אנחנו מתכוונים לטוס ליעדים נוספים באגן ים תיכון, יעדים חמים של הקיץ ופלמים גם חורף. אנחנו במקום אחר של צמיחה לא רק בנוסעים גם במטענים. אנחנו גם עשויים להכניס את אחד מטוסי 737 להסבה למטען". בהתייחסה למו"מ עם ארקיע בדבר מיזוג בין החברות, אמרה כי "עסקת ארקיע, עליה דיווחנו, עדיין בשיח כרגע. לא בבלעדיות מבחינת שתי החברות. אנחנו רוצים לפתח את עולם התיירות גם בדרך זו. יש לנו מוטיבציה להיכנס לעולם התיירות. זו תהיה חלק מתכנית אסטרטגית שלנו, מכירת שירותי קרקע לכל סוגיהם. יש לנו אלטרנטיבות נוספות, לשם הפנים שלנו. מרכיב טיסה זה שליש ממה שלקוחות רוכשים. לכן, אנחנו רוצים להיכנס למכירת שירותי קרקע".
ארקיע מגייסת סוכנים פרילנסריםארקיע מגייסת סוכנים פרילנסרים
"יש לנו אלטרנטיבות נוספות". צילום: Shutterstock

"יש לנו מוטיבציה להיכנס לעולם התיירות"

בנוגע לשירות אמרה מנכ"לית אל על כי "ראינו ברבעון הזה בתוך כל העשייה, שיפור מדהים במוקד השירות. מבחינת האתר, מסנג'ר ופייסבוק. הייתי אתמול במוקד, מעל 80% מכל הפניות נענות תוך 5 דקות. שיעור ביטולים ירד כמעט לאפס. נעשה הכל שהלקוח ירגיש שיפור". מבחינת יעדים חדשים אמרה בן טל:" טרום קורונה רצינו לטוס למספר יעדים וזה הזמן לפתוח יעדים חדשים. אוסטרליה יהיה וואו, כמעט כמו אורך טיסה ללוס אנג'לס. זה נמצא בעשייה. דבלין יעד מאוד חשוב לתעשיית ההייטק שגם אנחנו בוחנים. טוקיו יפן, שתכננו לפני הקורונה, בוחנים להפעיל בשנה הבאה. זה תלוי ביפן שתפתח. אנחנו צריכים מטוסים לפתיחת יעדים". "זה הזמן לפתוח יעדים חדשים. אוסטרליה יהיה וואו" הר הסלע האדום, אוסטרליה. צילום: 123rf "דבלין יעד מאוד חשוב לתעשיית ההייטק שאנחנו בוחנים". צילום: Shutterstock לבן טל גננסיה התייחסה בדבריה גם לעסקת מכירת חלק ממועדון הנוסע המתמיד של אל על, "עסקת פניקס שיבחה את ערך מועדון הנוסע המתמיד. יש 2.6 מיליון חברים בארץ ובעולם, מחזורי סליקה גדולים למחזיקי הכרטיס, מועדון חזק עם סינרגיה לעולם התיירות". לגבי המכירה הישירה אמרה בן טל, "הכפלנו מכירות דרך האתר והאפליקציה ביחס ל-2019. אני גם חייבת לציין לטובה את סוכני הנסיעות שעובדים איתנו לאורך כל הדרך. כל זה בזכות עובדים מדהימים שחלקם היו בחל"ת ארוך. צוותי אוויר, קרקע, תחזוקה, דיילים, עובדי מטה, שכולם פועלים לעבור למקום של צמיחה ועשייה".
אל-על-יוצאת-במבצע-דאבל-אמריקה-לסוכניםאל-על-יוצאת-במבצע-דאבל-אמריקה-לסוכנים
"שיפור מדהים במוקד השירות. מבחינת האתר, מסנג'ר ופייסבוק". צילום: shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלדינה בן טל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: