עד 100 מיליון דולר הלוואה: האוצר ואל על סיכמו על מתווה הסיוע לחברה
המתווה יכלול הזרמה של עשרות מיליוני דולרים בתקופה הקרובה שיגיעו מצד בעלי השליטה בחברה והמדינה. שר האוצר, אביגדור ליברמן: "הבטחנו שלא נשאיר את התעופה הישראלית מאחור - וקיימנו״
צילום: Shutterstock
לאחר משא ומתן אינטנסיבי שהתקיים בשבועות האחרונים בין הנהלת אל-על והצוות המקצועי במשרדי האוצר והתחבורה, הגיעו הצדדים להבנות עקרוניות על מתווה סיוע נוסף על רקע המשבר שנגרם בעקבות התפרצות וריאנט האומיקרון. באוצר מציינים כי המתווה יכלול הזרמה של עשרות מיליוני דולרים בתקופה הקרובה שיגיעו מצד בעלי השליטה בחברה והמדינה, ״והוא יאפשר לחברה לצלוח את המשבר לחודשים הקרובים.״ במקביל מקיימת המדינה מגעים גם עם שאר ארקיע וישראייר, להן יוצע מתווה באותם העקרונות על בסיס קריטריונים שוויוניים. ההלוואה לאל על צפויה להיות עד 100 מיליון דולר, כאשר היחס יהיה ככל הנראה 1:3. הצדדים עדיין לא סגרו סופית את היחס, אשר במתווה הקודם היה 1:1, משמע אם המדינה תשים 60 מיליון דולר בעל השליטה באל על משפחת רוזנברג, תצטרך להזרים לחברה כ-20 מיליון דולר. מבחינת המדינה חלק מהסכום יבוא על בסיס הקדמת תשלומים לחברה של המתווה הקודם, כולל ואג״ח לטווח ארוך. בעל השליטה רוזנברג, יזרים הון לחברה בצורת הנפקת מניות או הזרמת כסף או מצד שלישי . באוצר זה מתייחסים למתווה לא כהלוואה אלא כי אם מענק, כי מדובר בהלוואה לטווח ארוך וללא ריבית. שר האוצר, אביגדור ליברמן: "הבטחנו שלא נשאיר את התעופה הישראלית מאחור - וקיימנו. המתווה החדש יאפשר לחברות לצלוח את המשבר תוך שמירה על העיקרון שסיוע המדינה יועמד במקביל להזרמת הון חיצוני לתוך החברה שיחזק את מבנה ההון שלהן. אני מודה לשרת התחבורה, מרב מיכאלי על שיתוף פעולה מלא בקידום מתווה הסיוע ועל תמיכה לאורך כל הדרך. לסיום אדגיש שהסיוע הטוב ביותר שהמדינה יכולה להעניק לחברות התעופה הוא לאפשר להן לטוס עם מינימום מגבלות ואני מקווה כי בחודש הקרוב נפתח את השמיים לנכנסים וליוצאים".
מורי הדרך נגד שר האוצר
אביגדור ליברמן, שר האוצר. צילום: shutterstock
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}