משרד התחבורה האמריקאי לחברות התעופה: לפצות נוסעים על ביטול טיסות
לפי משרד התחבורה האמריקאי ההוראה חלה על חברות תעופה מקומיות וזרות שטסות בתוך ארה״ב או למדינה וכולל את מחיר הכרטיס והתשלומים השונים. גם האיחוד האירופי הורה לחברות התעופה לפצות נוסעים תוך שבוע
אמריקן איירליינס. צילום: 123rf
משרד התחבורה האמריקאי הוציא הנחיה ביום שישי לחברות התעופה לפצות נוסעים באופן מלא על ביטול טיסות מאז תחילת משבר הקורונה. ההוראה יצאה לאחר שנתקבלו מספר גדול של תלונות נגד חברות התעופה. ההוראה של משרד התחבורה לחברות התעופה היא המחוייבות של חברות התעופה לפצות נוסעים, כולל מחיר כרטיס הטיסה וכל תשלום נוסף שנדרש עבור שירותים שלא יכלו להשתמש בהם. האחריות של חברת התעופה אינה נפסקת "גם כשיש הפרעות לטיסות שהן מחוץ לשליטת חברת התעופה״. לפי משרד התחבורה ההוראה חלה על חברות תעופה מקומיות וזרות שטסות בתוך ארה״ב או מחוץ לארה״ב. ההוראה מגנה גם על נוסעים הבוחרים שלא להסכים לשינויים במסלול הטיסה המוצעת על ידי חברת התעופה. האיחוד האירופי הורה לפצות תוך שבעה ימים גם נציבות האיחוד האירופי הוציאה הוראה דומה לחברות התעופה האירופיות. היא קובעת שתשלום הפיצוי על טיסות שבוטלו ייעשה תוך שבעה ימים. נציבות האיחוד מדגישה, שחברות התעופה חיבות לפצות נוסעים על ביטול טיסות. אמנם חברות התעופה יכולות להציע פיצוי באמצעות שובר טיסה, אבל הדבר יעשה רק אם הנוסע יסכים לקבלו. כזכור, כפי שפורסם אתמול בפספורטניוז, ממשלת צרפת העבירה תקנה ממשלתית חדשה, שמאפשרת לעסקי תיירות להציע ללקוחות שוברים חלופיים למוצרי תיירות, שהתבטלו עקב משבר הקורונה, שיהיו בתוקף למשך 18 חודשים, וזאת במקום החזרים כספיים ללקוחות. הצעד נועד "לאזן את התמיכה בחברות בענף בתקופה זו של משבר תוך התייחסות לזכויות הצרכן", מציין ההסבר לתקנה, שהוגדרה סופית לאחר דיונים עם עמותות צרכנים.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}