"סוכן הנסיעות הוא עדיין הכי זול, וכך גם ימשיך להיות"
עם גדי מור, מנכ"ל אמדאוס ישראל, על המגמות העדכניות ועל החידושים הטכנולוגיים בענף התיירות, המדגיש: "תמורת חווית הגלישה באינטרנט משלמים מחיר"
גדי מור
אמדאוס ישראל, המציינת השנה 17 שנות פעילות, אינה שוקטת על השמרים. לאחר שהתבססה בצמרת חברות ההפצה הגלובאלית (GDS) בארץ ופיתחה את מערכת ה-ALP, מערכת הפצה לוקאלית (LDS) דינאמית, הזוכה לפיתוחים ושדרוגים תכופים ולפופולארית בקרב משרדי הנסיעות, אמדאוס ישראל שוקדת על פיתוח כלי שיווק ומכירה אונליין לטובת סוכני הנסיעות המקוונים. גדי מור, מייסד ומנכ"ל השלוחה הישראלית של תאגיד הטכנולוגיה העולמית, מודע למגמות ולהתפתחויות בתעשיית התיירות הבינלאומית והמקומית ונענה לאתגרים הטכנולוגיים העדכניים לשירות הענף. פנינו אליו כדי לשמוע ממקור ראשון, לאן נושבת הרוח הטכנולוגית בענף התיירות. האונליין משתלט על שוק ההפצה? "לא. כל סוכני הנסיעות עובדים באופן מסורתי במערכות האוף-ליין של חברות ההפצה, אבל בהחלט ניכרת תנודתיות לכיוון סוכני האונליין. העוצמה השיווקית העיקרית נתונה בידי משווקי התיירות הישירים הגדולים, כמו: איסתא, גוליבר, הדקה ה-90 ואחרים, המכוונים ומקוונים ישירות אל חברות התעופה וסיטונאי התיירות המובילים". באופן מפתיע למדי, מערכות ה-GDS אינן נחלשות, ועפ"י מחקרים בארצות הברית, בתחומים שונים הן אף רשמו גידול בהיקף הפעילות בשנה האחרונה. כיצד אתה מסביר זאת? "פשוט מאד. בסיס הנתונים של מערכות ה-GDS הוא חסר תקדים. בסיס הנתונים של אמדאוס כולל יותר מ-80% מהטיסות ברחבי העולם, כולל הלואו-קוסט, והלקוחות הגדולים שלנו הם משווקי התיירות הבינלאומיים הגדולים, כמו אקספדיה או קייאק, המשתמשים בטכנולוגיה שלנו כי היא הזולה ביותר והיעילה ביותר. עם כל המורכבויות הלקוחות הגדולים ביותר שלנו הם סוכנויות הנסיעות הגדולות בעולם, וכפי שציינתי, גם סוכנויות הנסיעות הגדולות בארץ". מה ההבדל בין השיווק של חברת נסיעות לשיווק ישיר של סוכנות גדולה? "ההבדל הגדול הוא בניטראליות של השיווק. כל חברה מדרגת את המוצרים שלה לפי כדאיותה, ואילו משווקי התיירות הישירים מציגים את כל המוצרים ללא שיקולי כדאיות לטובת הלקוחות. מבחינת כל המרכיבים, כולל המדיד הראשוני של המחיר, המשווקים הניטראליים הגדולים הם רלוונטיים יותר לציבור בזכות בסיס הנתונים הגדול שלהם, המאפשר להם להציג ללקוחות היצע מקיף ומגוון". סוכנויות השיווק הניטראליות הן גם זולות יותר? "כן. חברות השיווק הישיר הגדולות הן גם המקור הזול ביותר, אם בהזמנת טיסה ואם בהזמנת מלון. סוכנות נסיעות בעיקרון זולה יותר ללקוח בהשוואה לאתרי ההזמנות הבינלאומיים". במלים אחרות, בכל מקרה כדאי להזמין מוצרי תיירות באמצעות סוכן נסיעות יותר מאשר באתר הזמנות בינלאומי? "ללא ספק. סוכן נסיעות זול משמעותית. עלויות הקידום של אתרי הזמנות בגוגל יקרות, ועפ"י סטטיסטיקה עולמית מחיר של הזמנה באתרי הזמנות בינלאומיים עומד על 58 דולר, בעוד המחיר לסוכן הוא אפס, כי הוא מקבל מחיר נטו. ולכן, סוכן הנסיעות הוא עדיין הכי זול, וכך גם ימשיך להיות". ומה בכל זאת מושך נוסעים לבצע הזמנות באתרי מכירות באינטרנט? "חוויית הגלישה וחוויית הקנייה, כשנדמה לך שאתה שולט בעניינים ואתה בוחר ואתה מחליט. יותר ויותר מכירות באינטרנט מובילות ליותר תנועה, אך בסופו של דבר, תמורת החוויה משלמים מחיר". לאחרונה השקתם את הפיתוח האחרון של מערכת ה-ALP, האקסטרים. מה החידוש? "ה'אלפ אקסטרים' הוא מערכת מעולה לצרכן הסופי. המערכת היא חדשה יחסית וסוכני הנסיעות עדיין לומדים אותה ואת יתרונותיה. ה'אלפ אקסטרים' הוא כלי שאין כמוהו, כלי מנצח. תוך שניות אחדות הוא מציג עבור הלקוח אינספור אפשרויות, כל מה שרלוונטי עבורו. טיסות, מלונות, נופשונים. הכל תוך שניות. אף גולש בעולם לא יכול להגיע למידע מקיף שכזה במהירות כזאת. במלים אחרות, לסוכן יש כלי לספק ללקוח שלו במהירות וביעילות מידע מקיף וחסר תקדים, כולל מחירים". איך מתקבלת המערכת בשוק? "למרות כל יתרונותיה ככלי עבודה יעיל ומהיר, מערכת ה'אלפ אקסטרים' מתקבלת ע"י הסוכנים לאט לאט וקצת בהססנות. השמרנות עדיין שולטת בקרב רבים מהסוכנים הישראלים, גם בכל מה שקשור לאונליין. מי שהחל כבר להשתמש ב'אלפ אקסטרים', מתלהב ומשבח, וזכינו לקבל מכתבים המהללים מעל ומעבר את המערכת החדשה". ALP Extreme - מהיר, יעיל ומקיף למערכת החדשה של ALP מנגנון המאפשר אופטימיזציה של התוצאות המתקבלות, המופיעות בתצוגה אינטראקטיבית של מפת היעד, המשלבת את מגוון תוצאות החיפוש של הטיסות הסדירות, טיסות הצ'רטר, חבילות נופש, נופשונים ומלונות. את התוצאות ניתן לסנן באמצעות מערכת סינון ייחודית בהתאם לדרישותיו של הלקוח. התוצאות מתקבלות תוך מספר שניות, באופן המותאם ללקוח לפי התאריך, משך הזמן הרצוי ולפי היעד המבוקש. ה-ALP Extreme הוא כלי עבודה משוכלל, המאפשר לסוכן הנסיעות להתחרות ביעילות ובמהירות באתרי האינטרנט הגלובאליים ובאתרי השיווק הישיר של חברות התעופה. מתוך גיליון 650 (3/4/2017) – סטארט אפ ניישן כתבות נוספות מהגיליון: הכשרת מטבח בבית מלון – סרט מלחמה נון-סטופ מונטריאול-תל אביב "Air Transat תהפוך למותג חזק בישראל" "הטמעת חברות ה- Low Cost היא חלק בלתי נפרד מרצף העבודה השוטף שלנו" סייבר ניישן מלון מהסרטים היד המקישה על הסמארטפון עוד נטויה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}