אא

מי תהיה המרוויחה הגדולה מפתיחת שמיי סעודיה לטיסות ישראליות?

פתיחת שמיי ערב הסעודית לטיסות כחול-לבן, מן הסתם תעשה טוב ל-3 חברות התעופה הישראליות: אל על, ארקיע וישראייר, אך לאחת מהן מתן האישור האמור, המצוי במו"מ מתקדם, יחולל מהפך של ממש. וגם, האם הישראליות תוכלנה להטיס בקרוב את ערביי ישראל המוסלמים למכה שבסעודיה?

האם יינתן אישור גם לנחות במכה, סעודיה? צילום 123rf האם יינתן אישור גם לנחות במכה, סעודיה? צילום 123rf
חברות התעופה הישראליות עוקבות אחר ההתפתחויות הדרמטיות בכל הנוגע לפתיחת שמיי סעודיה לטיסות ישראליות. כפי שפורסם כאן אתמול (ב'), מתנהל מו"מ מתקדם רציני בנושא והתקווה היא שהאישור המיוחל אכן יתקבל בסופו של דבר וישנה את מפת התחרות בין חברות התעופה הישראליות לחברות התעופה הזרות המפעילות קווים החולפים מעל שמיי ערב הסעודית. במידה ויינתן האישור לישראליות לטוס כאמור מעל שמיי ערב הסעודית, המרוויחה הגדולה צפויה להיות חברת אל על, הטוענת זה זמן רב לקיפוח בהשוואה לחברות תעופה זרות דוגמת אייר אינדיה שטסה להודו מעל שמי ערב הסעודית ונהנית בשל כך מנתיב קצר יותר וכתוצאה מכך, יכולה להציע לנוסעים שלה מחירים אטרקטיביים יותר אל תת היבשת.

אל על אף ציינה בעבר (בדו"ח שלה לרבעון השלישי של 2018), כי נפגעה כתוצאה מפעילות אייר אינדיה המפעילה קו בין ת"א לדלהי. "כתוצאה מפעילות אייר אינדיה, חלה ירידה מהותית בהכנסות החברה בקו תל אביב-מומביי", ציינה אל על בדו"ח.

לפיכך, מתן אישור לישראליות לחלוף מעל שמיי סעודיה הוא בבחינת גיים צ'יינג'ר ותיקון אפליית אל על בקו להודו. טיסה מעל שמיי סעודיה תאפשר לאל על לקצר בכשעתיים וחצי גם את טיסותיה לתאילנד - פרק זמן דרמטי מבחינת הוצאות וכל הכרוך בכך. טיסה מעל שמיי סעודיה תאפשר לאל על להפעיל טיסות כלכליות יותר גם לאוסטרליה. מטוס אל אל בשדה התעופה במלבורן, אוסטרליה. צילום: 123rf כמו כן, האישור המיוחל יאפשר לאל על גם לבצע טיסות לאוסטרליה. לפני כשנתיים, בשיא מגפת הקורונה, אל על הוציאה טיסת חילוץ חד פעמית למלבורן שארכה 16 שעות ו-5 דקות. מתן אישור לטוס מעל ערב הסעודית פירושו גם קיצור נתיב הטיסה לאוסטרליה וכפועל יוצא מכך גם פחות איוש צוותים לטיסה שכזו שתהפוך כדאית יותר מבחינה כלכלית. באוסטרליה מתגוררת קהילה גדולה של יהודים ואנשי עסקים, עובדה שיכולה להפוך את הקו לישראל בעידן חדש של טיסות מעל ערב הסעודית לכדאית מכל הבחינות. זאת ועוד, גורמים המצויים בנושא טוענים כי נבחנה האפשרות לאפשר טיסות מישראל למכה שבערב הסעודית לטובת ערביי ישראל המוסלמים. בשנת 2019 עלו למכה - מקום הולדתו של מוחמד והעיר החשובה ביותר לאיסלאם - כ-2.5 מיליון תיירים מהעולם.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלסעודיהפספורט UAE - GCC

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: