תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

לאחר הקורונה: ״הקירבה לשדה״ת בראש סדר העדיפויות של הנוסעים בבחירתם מהיכן לטוס״

זוהי הכותרת של IATA עפ"י ממצאי סקר הנוסעים לשנת 2022, שנערך בקרב 10,000 נוסעים ב-222 מדינות, וחשף את העדיפויות של הנוסעים לאחר תהליכי הנסיעה המורכבים והמסורבלים במשך מגפת הקורונה

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

נוסעי חברות התעופה רוצים פישוט הליכים ונוחות משופרת, עפ"י סקר הנוסעים העולמי לשנת 2022 של IATA, ארגון התעופה הבינלאומי. ניק קארין, סגן נשיא בכיר של IATA לתפעול, בטיחות ואבטחה אמר כי "הנסיעות במהלך מגפת הקורונה היו מורכבות, מסורבלות וגזלו זמן רב בשל דרישות הנסיעה והמגבלות שהוטלו על ידי הממשלות. לאחר המגפה נוסעי חברות התעופה רוצים נוחות משופרת במהלך הנסיעה שלהם", והוא הוסיף וסיכם: "דיגיטציה וביומטריה כדי להאיץ את ההליך הם המפתח".

הממצאים העיקריים של הסקר השנתי של IATA שנערך בקרב 10,000 נוסעים ב-222 מדינות: • הקירבה לשדה התעופה הייתה בראש סדר העדיפויות של הנוסעים בבחירתם מהיכן לטוס (75 אחוז). זה היה חשוב יותר ממחיר הכרטיס (39 אחוז). • הנוסעים היו מרוצים מהיכולת לשלם באמצעות שיטת התשלום המועדפת עליהם, שהייתה זמינה עבור 82 אחוז מהנוסעים. המידע על תכנון והזמנה במקום אחד היוו עבור הנוסעים עדיפות עליונה. • 19 אחוז מהנשאלים העדיפו טיסות בקיזוז פליטת פחמן, ואלה שלא עשו זאת לא היו מודעים לאופציה (36 אחוז). • יותר מ-37 אחוז מהנוסעים אמרו שהם נרתעו מנסיעה ליעד מסוים בגלל דרישות רשויות ההגירה באותו יעד. מורכבות התהליך הודגשה כגורם המרתיע העיקרי על ידי 65 אחוז מהנוסעים, ואילו 12 אחוז ציינו עלויות כגורם מרתיע. • כאשר נדרשות ויזות, 66 אחוז מהנוסעים רוצים לקבל ויזה מקוונת לפני הנסיעה, 20 אחוז מעדיפים ללכת לקונסוליה או לשגרירות ו-14 אחוז בשדה התעופה. • שיתוף מידע פרטים אישיים לרשויות ההגירה כדי להאיץ את תהליך הבידוק זוכה להסכמה של 83 אחוזים מהנוסעים. • נוסעים מוכנים להשלים הליכי בידוק מחוץ לשדה התעופה. 44% מהנוסעים ציינו את הצ'ק-אין כבחירה המובילה שלהם לביצוע מחוץ לשדה התעופה. הליכי רשות ההגירה היו הבחירה השנייה, 32%, ואחריהם הטיפול במטען האישי. 93 אחוז מהנוסעים מעוניינים בתוכנית מיוחדת לנוסעים מהימנים (בעקבות בדיקות רקע) כדי לזרז את הבדיקה הביטחונית. • הנוסעים מעוניינים באפשרויות נוספות לטיפול בכבודה. 67 אחוז מעוניינים באיסוף מהבית ומשלוח הביתה. 80% מעדיפים לפקח על המטען האישי לאורך כל הנסיעה ו-50% אמרו שהם השתמשו או היו מעוניינים להשתמש בתגית אלקטרונית. • הנוסעים מעריכים זיהוי ביומטרי. 75 אחוז מהנוסעים אמרו שהם רוצים להשתמש בנתונים ביומטריים במקום בדרכונים ובכרטיסי עלייה למטוס. יותר משליש מהנוסעים ציינו, כי כבר התנסו בזיהוי ביומטרי בנסיעותיהם, עם שיעור שביעות רצון של 88%. עם זאת, חשיפת המידע האישי נותרה עדיין בעייתית עבור כמחצית מהנוסעים. "נוסעים רואים בבירור את הטכנולוגיה כמפתח לשיפור הנוחות של התהליכים בשדה התעופה", אמר קארין. "הם רוצים להגיע לשדה התעופה מוכנים לטיסה, לעבור את שדה התעופה מהר יותר באמצעות ביומטריה ולדעת היכן המטען שלהם נמצא בכל עת. הטכנולוגיה קיימת כדי לתמוך בחוויה האידיאלית הזו... ואנחנו צריכים להרגיע כל הזמן את הנוסעים שהנתונים הדרושים כדי לתמוך בחוויה כזו יישמרו בבטחה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםIATAסריקה ביומטרית

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: