אא

מנהל שדה התעופה רמון: "עושים הכל כדי לשים את רמון על המפה"

רמון פיל לבן? לא אם שואלים את מנהל השדה, זהר גפן. "לא פוגע בי לקרוא שרמון הוא פיל לבן. לשדה החדיש הזה יש פוטנציאל אדיר ואני אופטימי בנוגע לעתידו". ויש גם חדשות: החל מ-20 באוקטובר תטוס לרמון Transavia ומנובמבר חברת התעופה הרוסית Red Wings Airlines שיפעילו טיסה שבועית אחת. צפויות נוספות

שדה התעופה רמון. צילום: ספיר פרץ שדה התעופה רמון. צילום: ספיר פרץ

לוח הטיסות היוצאות-נכנסות בשדה התעופה רמון מעורר חמלה. שדה מודרני וחדיש שלא מממש כהוא זה קמצוץ מהפוטנציאל האדיר הטמון בו: לשרת בנוחות רבבות נוסעים בטיסות פנים-ארציות ובינלאומיות, לווסת עומסים בנתב"ג ולהפחית זיהום אוויר ורעש מעל בן גוריון. אך בפועל, רמון, שער הכניסה הדרומי של מדינת ישראל, מונשם כיום על ידי שתי חברות התעופה הישראליות: ארקיע וישראייר, המפעילות אליו טיסות פנים מנמל התעופה בן גוריון.

מתחילת השנה ארקיע הטיסה אל ומרמון 392,937 נוסעים, גידול של 61% לעומת ינואר-אוגוסט 2022. ואילו ישראייר הטיסה בתקופה האמורה 181,781 נוסעים, ירידה של כ-7.5% לעומת 2022. אל על שטסה בעבר לאילת לא מראה סימני חזרה וגם על חברות תעופה זרות אפשר רק לחלום. על פי נתוני דו"ח הפעילות התעופתית האחרון של רשות שדות התעופה, רק 1,493 נוסעים הגיעו במצטבר מתחילת השנה ועד חודש אוגוסט (כולל) לשדה ע"ש רמון (הלוך ושוב) בטיסות עם חברות אחרות. טיפה בים.

ואם לא די בכך, שר התיירות, חיים כץ, הנחית באחרונה מכה קשה על רמון כשהודיע על עצירת הסבסוד לטיסות לואו קוסט לרמון. בראיון לפספורטניוז נימק השר את החלטתו כך: "יצא שבעצם סבסדנו את האילתים, שטסו מרמון לחו"ל ובחזרה. אני לא משרד התחבורה שמתפעל את רמון. אני צריך לשפר את כמות התיירים. אין לנו הרבה כסף. זה כסף ציבורי ואני לא זורק אותו שם. אני מוכן לסבסד חבילות נופש הכוללות 2 לילות באילת ולא כרטיס טיסה. המלונאים, מנגד, מעדיפים תמרוץ על מושבים אבל אני רוצה תמרוץ על לינה".

עוז ברלוביץ, מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל אמר באחרונה בראיון לפספורט ש"כל עוד המדינה לא תיתן סל תמריצים לחברות תעופה ישראליות, כמקובל בשדות תעופה משניים בחו"ל, שדה התעופה רמון לא יתרומם". לדבריו, "האגרות שארקיע נדרשת לשלם ברמון זהות לאגרות של טרמינל 1 בנתב"ג ואם רוצים להציל את רמון יש להנהיג אגרת אפס".

ובתוך כל זה, מנהל שדה התעופה רמון, זהר גפן, מסרב לראות ברמון פיל לבן. "אני לא מושפע ולא פוגע בי לקרוא שרמון הפך פיל לבן. לשדה הזה יש פוטנציאל ואני לא נשבר", הוא אומר בשיחה עם פספורטניוז ומוסיף, "אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי לשים את רמון על המפה. אני אופטימי בנוגע לעתידו".

מה אתם יכולים לעשות כדי לשים את רמון על המפה?

זהר גפן: "קשר עם חברות תעופה ומארגני תיירות. שיתוף פעולה עם אילת והערבה הדרומית וחברות שירותי קרקע. אנחנו מופיעים בכנסים בינלאומיים ודואגים למיתוג השדה ברמה הבינלאומית".

לרמון יש עתיד?

"לרמון יש עתיד מזהיר בתעופה הישראלית בעקבות הסכמי אברהם והביקושים הגבוהים לטיסות. עתידו לפניו. נראה פה הרבה יותר חברות תעופה. עד להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג בצפון הארץ או איפה שזה לא יהיה, רמון הוא פתרון מצוין ומענה נהדר לעומסים בנתב"ג. היכולת של רמון והקרבה שלו לכיוון מזרח ואיחוד האמירויות ומדינות המפרץ ואפילו רחוק משם כמו תאילנד, זה משהו שאפשר להשתמש בו.

בקרוב צפויות לנחות ברמון גם חברות תעופה זרות

"החל מ-20 באוקטובר תתחיל לטוס לרמון חברת התעופה טראנסאוויה, חברת לואו קוסט מקבוצת אייר פראנס KLM שתפעיל טיסה שבועית אחת מנמל התעופה אורלי שבצרפת לרמון. והחל מחודש נובמבר תטוס לרמון גם חברת התעופה הרוסית Red Wings Airlines שתפעיל טיסה שבועיתמ העיירה  מינרלנייה וודי. בהמשך צפויות להתווסף חברות זרות נוספות".

מהי קיבולת הנוסעים המקסימלית ברמון?

"רמון ערוך ומוכן לקלוט עד 2.5 מיליון נוסעים בשנה בלי בעיה. בשנה שעברה עברו פה כ-800 אלף נוסעים. יש לנו עובדים מצוינים. רמון מספק עבודה למאות עובדים ואני גאה בזה. אני גאה בכל עובד ועובדת פה ובכל מטוס שנוחת פה וממריא מפה. רמון מפריח את הדרום".

רמון הוא שדה מודרני. כמה זמן לוקח לכם לתפעל מטוס?

"השדה נבנה בצורה כל כך איכותית עם מערכות מתקדמות מאפשר לנו לעבוד ביעילות. אנחנו יודעים לסובב מטוס להמראה בחצי שעה בלבד. כלומר, מהרגע שמטוס נוחת בשדה ועד שהוא נכנס לעמדת הכנה, הוריד נוסעים, עובר ניקיון ותדלוק, העמיס מזוודות ונוסעים והמריא שוב – כל זה לוקח לנו כחצי שעה. זה אחד הנתונים הטובים בעולם. ובגלל שהשדה הזה בנוי בצורה כל כך טובה, יש לי מוטיבציה להגדיל את התנועה ולממש את הייעוד שלו".

מה באשר לזמני שירות לנוסע? כמה זמן מרגע הגעתו לשדה ועד להמראה?

"מהרגע שנוסע נכנס לשדה ועד להמראה: 15-20 דקות תהליך קליטה. ימי העומס שלנו בם בעיקר בימים ראשון וחמישי, כמעט כל שעה טיסה".

איזה שירותים מציע רמון לנוסעים, פרט להסעדה?

"משחקייה לילדים, פינות עישון, פינה אקולוגית שהשקענו בה והיא פאר היצירה, בית כנסת, קנה ושמור כמו בנתב"ג של מוצרי דיוטי פרי, חנייה חינם לציבור, טרמינל נגיש לנוסעים נעזרים על פי כללי החוק הישראלי ומכונות שתייה ומזון. לרווחת הנוסעים פועלת בטרמינל גם מערכת אלפא המאפשרת לכל נוסע ישראלי באשר הוא להירשם פעם אחת למערכת שמזהה אותו ביומטרית ולחסוך את התשאול בכניסה. זו מערכת שפותחה לרווחת תושבי אילת".

האם טרקלין העסקים בשדה צפוי להיפתח שוב?

"הטרקלין נסגר בקורונה וטרם חזר לפועל".

אל על תטוס לרמון?

"הלוואי".

נמל התעופה רמון. צילום: ספיר פרץ נמל התעופה רמון. צילום: ספיר פרץ

30 שניות על שדה התעופה רמון ע"ש אילן ואסף רמון ז"ל

ט' באדר התשמ"ט, 10 במארס 1949, מסתיים מבצע "עובדה" - המבצע האחרון במלחמת השחרור. במהלך המבצע כבשה חטיבת הנגב את אילת, חטיבת גולני כבשה את הנגב הדרומי וחטיבת אלכסנדרוני כבשה את מצדה ועין גדי.

בתום המבצע הניף אברהם אדן ז"ל (ברן), מפקד פלוגה בחטיבת הנגב, את דגל הדיו המפורסם באום-רשרש, היא אילת. חודשים ספורים לאחר מכן הכשיר חיל האוויר מסלול ראשון לנחיתה והמראה עבור מטוסים קלים, וזאת כדי להבטיח קשר אווירי בין אילת המבודדת למרכז הארץ. לימים הפך המסלול הזה לנמל התעופה הבינלאומי "אילת".

עם צוק העתים, כאשר תנועת הנוסעים גדלה וחלה התפתחות משמעותית בתיירות הבינלאומית והפנים-ארצית לאילת, מיקום נמל התעופה בכניסה לעיר החל להוות, לדעת מקבלי ההחלטות, סכנה בטיחותית ונדרש היה להחליט על העתקתו לאזור פתוח ובטוח יותר.

בשנת 2017 מטוס אמברייר של ארקיע ביצע נחיתה ראשונה במסגרת תרגיל חירום תעופתי שנערך ברמון. בשנת 2019 הושק רשמית בטקס פתיחה בהשתתפות רה"מ, בנימין נתניהו, משפחת רמון, שר התחבורה דאז, ישראל כץ, מנכ"ל רשות שדות התעופה דאז, יעקב גנות, ראש העיר אילת ונוספים.

רמון במספרים

כ-19 ק"מ צפונית לעיר אילת.

3,600 מ"ר אורך מסלול המראה ונחיתה.

כ-50 מטר גובה מגדל הפיקוח.

כ-30,000 מ"ר שטח הטרמינל לנוסעים.

576,211 נוסעים מתחילת השנה (ינואר-אוגוסט).

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טיסות לאילתשדה התעופה רמון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: