אא

זוהי "מדינת השנה" של ה"אקונומיסט"

השבועון הכלכלי הבריטי הנחשב הכתיר את יוון כמדינה היציבה והמשתפרת ביותר: "נקודת אור בעולם עגום". ראש הממשלה היווני: "מי חשב לפני כמה שנים שאי פעם ניבחר?"

כרתים (צילום: עמית קוטלר) כרתים (צילום: עמית קוטלר)

חיזוק נוסף למעמדה של יוון. השבועון הבריטי הנחשב "אקונומיסט", הכתיר את יוון בתואר "מדינת השנה" לשנת 2023. הטיעונים המרכזיים לזכייה בתואר נעוצים ביציבות המדינה "בין משטרים עריצים למדינות עם חופש מוגבל, ובשנה מלאה בסכסוכים ומלחמות".

בשנה שעברה נבחרה כ"מדינת השנה" אוקראינה, למרות ובגלל המלחמה בה וב-2021 היתה זו איטליה שזכתה בתואר.

ההכתרה של ה"אקונומיסט" עוסקת גם בשיפור מצבן הכלכלי של מדינות העולם, כאן נכתב בשבועון היוקרתי כי "כשמחפשים את המדינה שהשתפרה יותר מכולן, והיא נקודת אור בעולם עגום, אנחנו נשארים עם המנצחת, יוון".

עוד בטיעונים לכתר נכתב כי יוון הצליחה, לאחר שנים של רפורמות כואבות ורה-ארגון, לעמוד בראש הדירוג השנתי של הכלכלות העולמיות העשירות לשנת 2023.

ראש הממשלה היווני קיריאקוס מיצוטקיס שמוביל מתחילת המלחמה מסרים בסגנון "אי של יציבות" באשר למדינתו, התייחס לבחירה ואמר: "מי היה חושב לפני כמה שנים, שיוון אי פעם תיבחר לתואר 'מדינת השנה' של ה"אקונומיסט"? ובכל זאת זה בדיוק מה שקרה כתוצאה ממאמצי העם היווני, הרפורמות והתקדמות המדינה".

יוון נמצאת על סף שבירת שיא כל הזמנים בתיירות נכנסת וכצפוי גם השפעת המלחמה על התיירות למדינה היתה שולית. השנה הנוכחית צפויה להיות שנת שיא גם במספר הנוסעים בנמל התעופה הבינלאומי של אתונה. היום (ו') הכריזה חברת הלואוקוסט NORSE כי תפעיל קו ישיר בין ניו יורק לאתונה בקיץ הקרוב.

קרפאתוס (צילום: Shutterstock)קרפאתוס (צילום: Shutterstock)

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: