אא

מבצעי מכירה, ברונו מארס, גל חום ומלחמה: הכתבות הנקראות בפספורטניוז ב-2023

מבצעי המכירות של חברות התעופה וענקיות השייט, המלחמה ששיתקה את ענף התיירות, גל חום של כמעט 50 מעלות ועוד כמה הפתעות: אלה היו הכתבות שהכי עניינו אתכם בפספורטניוז בשנה החולפת. סיכום שנתי

זו היתה אחת השנים המורכבות במדינת ישראל, ובכלל זה בענף התעופה והתיירות. אספנו עבורכם את הכתבות הנקראות ביותר בשנה האחרונה בפספורטניוז.

מקום 10: השער נסגר, הנוסעים פספסו טיסה

את המקום העשירי תופסת טיסת ריינאייר מבודפשט לישראל בחודש יוני, שעשרות נוסעים ישראלים פספסו ונאלצו להמתין 12 שעות עד הטיסה הבאה. הסיבה: החברה סגרה את שער העלייה למטוס (גייט) זמן רב יחסית לפני ההמראה.

בודפשט. הישראלים בילו עוד 12 שעות אחרי שאיחרו לטיסה (צילום: SHUTTERSTOCK)בודפשט. הישראלים בילו עוד 12 שעות אחרי שאיחרו לטיסה (צילום: SHUTTERSTOCK)

הנוסעים לא היו מודעים לכך כי בבודפשט, כמו בנמלי תעופה נוספים באירופה, משתרכים תורים ארוכים בביקורת הדרכונים, מה שגרם להם לאחר להגעה לשער העלייה למטוס. הנוסעים הופנו לחדר צדדי בו קיבלו את מזוודותיהם, והם נאלצו לרכוש כרטיסים לטיסת ישראייר 12 שעות מאוחר יותר.

בכתבה בפספורטניוז שחשפה את המקרה נתנו לכם גם טיפים כיצד לכם זה לא יקרה בטיסה הבאה שלכם. קראו ושמרו.

מקום 9: מכת שמש

את המקום התשיעי תופסת אזהרת מזג האוויר החמורה שניתנה, איך לא, בחודש אוגוסט, אז הגיעו הטמפרטורות בבית שאן לכמעט 50 מעלות. 

אילת. גל חום (צילום 123rf)אילת. גל חום (צילום 123rf)

גל החום שפקד את כל הארץ כלל גם טמפרטורות של 43 מעלות באילת, ו-36 בירושלים. אם לא די בכך, מזג האוויר המשוגע הביא איתו גם סופת רעמים קטנה וטפטוף קל - כן, בחודש אוגוסט.

מקום 8: חיפה, חיפה

את המקום השמיני תופסת התקווה לתחילת פעילותה של חברת התעופה אייר חיפה. החברה שאמורה לפעול משדה התעופה בחיפה, הודיעה על תחילת פעילותה בחודש יולי לפני המלחמה, פעילות שנדחתה עד עכשיו בגלל המלחמה המתמשכת.\

שדה התעופה של חיפה (צילום אוויר: אלכס)שדה התעופה של חיפה (צילום אוויר: אלכס)

בשבוע האחרון הכריזה החברה על מועד תחילת פעילות חדש: קיץ 2024. בהודעת החברה נכתב: "אנחנו ממשיכים לקבל את כל האישורים הרגולטורים הנדרשים כרגיל, כדי להיות מוכנים לפעול. אין כל שינוי בתכניות בגלל המלחמה, אנחנו רוצים לפעול כמו חברות התעופה הישראליות". החברה צפויה לפעול במתכונת לואו קוסט.

מקום 7: מה שלום הנוסעת?

את המקום השביעי תופסת אחת הכתבות המשונות של השנה. במהלך טיסה מנמל התעופה הית'רו שבלונדון לניס שבצרפת, התברר כי נוסעת בת 73 שנחשד כי ישנה במהלך הטיסה - מתה.

בריטיש. הנוסעת כבר לא איתנו (צילום: SHUTTERSTOCK)בריטיש. הנוסעת כבר לא איתנו (צילום: SHUTTERSTOCK)

צוות רפואי שהוזעק אל המטוס נאלץ לקבוע במקום את מותה של האישה, בת 73, מעט לאחר הנחיתה בסביבות השעה 22:00. בריטיש איירווייס שהפעילה את הטיסה פרסמה הודעת השתתפות בצער המשפחה. 

מקום 6: ראו הוזהרתם

את הכתבה שהגיעה למקום השמיני לא יכולנו לצפות. רגע לפני יום הכיפורים, עיריית תל אביב-יפו הזכירה לציבור הרוכבים את הקנסות שהפקחים מטילים על רכיבה לא זהירה במהלך החג.

קורקינטים בתל אביב (צילום: SHUTTERSTOCK) קורקינטים בתל אביב (צילום: SHUTTERSTOCK)

אמנם היום חגי תשרי נשמעים לנו כמו זיכרון צרוב ועצוב, אך איש לא דמיין שהכתבה שבה סיפרנו על קנסות שמגיעים עד גובה של 1,500 שקלים לרוכבים באור אדום, תהיה אחת הנקראות של השנה.

מקום 5: הרימו עוגן

המקום החמישי שלנו משוקלל מכמה כתבות שפורסמו לאורך השנה אודות מבצעי חברות השייט, ענקיות הקרוזים, בימים בהם החברות עוד תכננו לשוט מישראל.

 קרוזים. התעניינתם מאוד (צילום: shutterstock) קרוזים. התעניינתם מאוד (צילום: shutterstock)

לצערנו מאז החברות הודיעו כולן על ביטול ההפלגות מישראל, גם בקיץ 2024, אך בימים בהם עוד יכולנו לפנטז ולתכנן התעניינתם מאוד בכתבות שעסקו במבצעי המחירים המטורפים שאמורים היו להיות להפלגות עם רויאל קריביאן בעיקר, מחיפה. הם עוד ישובו.

מקום 4: מהפכה משפטית, זוכרים?

את המקום הרביעי תופסות הכותרות שהיו הגדולות ביותר השנה עד תחילת המלחמה. בחודש מרץ, עם התעצמות ההפגנות נגד המהפכה המשפטית בישראל, החלו מעט ביטולים של חופשות לישראל.

ההפגנות בישראל. הגיעו לתקשורת העולמית (צילום: SHUTTERSTOCK)ההפגנות בישראל. הגיעו לתקשורת העולמית (צילום: SHUTTERSTOCK)

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת תיירות נכנסת הזהיר בהתייחס להפגנות כי "התמונות המשודרות מישראל מחלחלות לתודעה העולמית. הגיעו הדברים לכך שבימים האחרונים התחילו חברי הלשכה לקבל טלפונים מודאגים מעמיתים מחו"ל".

מקום 3: תשימי משהו על עצמך

למקום השלישי ברשימת הכתבות הנקראות ביותר השנה הגיעה נוסעת אחת, שהצליחה לעכב טיסה של לופטהנזה במשך יותר משלוש שעות.

לופטהנזה. שלוש שעות של עיכובים (צילום: LUFTHANSA)לופטהנזה. שלוש שעות של עיכובים (צילום: LUFTHANSA)

בחודש יוני השנה, נוסעת שהתפשטה בתוך מטוס בתחילת טיסת החברה ממינכן לסופיה, לא צייתה לצוות הטיסה ולשוטרים שנקראו אל המטוס, ואף נשכה שוטר. לבסוף נאלצו להרחיקה מהמטוס, בכוח. ולא, לא היתה בכתבה תמונה של הנוסעת.

מקום 2: מה שאמור היה לקרות ב-7.10

התאריך הנורא 7.10 נצרב לא מכבר בתודעה של כולנו. אולי כבר הספקנו לשכוח שהתאריך הזה היה אמור לסמל משהו אחר ומשמח במיוחד - ההופעה השנייה של ברונו מארס בפארק הירקון.

ברונו מארס. עזב את הארץ (צילום: באדיבות לייב ניישן)ברונו מארס. עזב את הארץ (צילום: באדיבות לייב ניישן)

סמוך לשעה שבע בערב, בעיצומם של הקרבות העזים בדרום וכשעדיין לא היה ברור גודל אסון טבח במסיבה ברעים, פרסמנו את הכתבה לפיה ברונו מארס עזב את ישראל, ושסופית - ההופעה שתוכננה לפארק הירקון, לא תתקיים. היום, כמובן, כבר נדמה שמדובר בכתבה מעולם אחר.

מקום 1: כסף, כסף, כסף

גם המקום הראשון והכתבה הנקראת ביותר השנה בפספורטניוז היא שקלול של כמה כתבות שכולן עסקו במבצעי מכירות של חברות התעופה - בשיא הקיץ.

נתב''ג (צילום: SHUTTERSTOCK)נתב''ג (צילום: SHUTTERSTOCK)

בכתבה שעסקה במבצעי חברות התעופה הישראליות אל על, ישראייר וארקיע, בדקנו עבורכם עם איזו חברה יהיה לכם הכי זול לטוס בחודש החם של השנה. היעד הזול ביותר של אל על וארקיע היה רודוס ואילו היעד הזול ביותר של ישראייר בחודש אוגוסט היה דווקא קטניה, בסיציליה שבאיטליה.

קבוצת פספורט מאחלת לכולנו שנה יותר טובה ועמוסה בטיסות, טיולים וחוויות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ריינאיירבודפשטסיכום שנהסיכום שנה בתיירות ובתעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: