אא

הכר את החוכר: החברות שטסות לישראל וממנה, ועל חלקן כנראה שלא שמעתם עדיין

חברות התעופה הישראליות והזרות מתגברות את הציים בעונה החמה במטוסים חכורים של חברות שאם לומר את האמת, על חלקן גם אנחנו מעולם לא שמענו. הנה כמה דוגמאות לצ'ארטרים, חברות לואו-קוסט ולמטוסים אחרים שמחכים לכם בנתב"ג - וגם בחו"ל

מטוסים חכורים (צילום: SHUTTERSTOCK) מטוסים חכורים (צילום: SHUTTERSTOCK)

גשמי קיץ לא יורדים בישראל, אבל מה שכן נוחת מהשמיים במהלך העונה החמה הם מטוסים לא מעטים בכלל של חברות תעופה שונות, לעתים אף משונות.

הסיבה לכך היא הביקושים הגדולים לטיסות בעונת הקיץ, בעיקר ליעדים קצרים, שעל מנת לענות עליהם, חברות התעופה הישראליות (והזרות, לא מדובר בתופעה מקומית) חוכרות מטוסים מחברות אחרות וכך מגדילות את מספר היעדים אליהם תוכלו לצאת לחופשה.

צילום: עמית קוטלרצילום: עמית קוטלר

המחיר - לפעמים קצת פחות נעים. החברות המחכירות מחזיקות לרוב מטוסים בסיסיים למדי, עם מינימום שירות ונוחות ולמרות שרכשתם כרטיס בחברה ישראלית על כל המשתמע מכך, המוצר מעט שונה. היתרון הוא שכאמור מדובר בטיסות קצרות יחסית, ולמרות שזה כבר קרה בעבר, כיום לא תזמינו טיסה באל על לבנגקוק ותקבלו מטוס חכור.

לאן כן? בעיקר ליעדי אגן הים התיכון - קפריסין ויוון וליעדי אירופה הקרובים (איטליה, הונגריה וצ'כיה למשל) שם בהחלט סביר להניח שתפגשו את המטוסים החכורים.

לצדם, ריבוי חברות הלואו-קוסט מביא איתו שמות שנשמעים כאילו נחתו מהירח. אז מי ברשימת האורחים על המסלול? קבלו כמה דוגמאות.

KlasJet

המצטרפת הטרייה היא "קלאס ג'ט", חברת צ'ארטר מליטא בת כעשר שנים, שמחכירה בימינו מטוסים עבור טיסות סאן דור מבית אל על. בזכות צירוף שניים ממטוסי החברה לצי סאן דור לקיץ, הרחיבה החברה את יעדיה ביוון (קפלוניה וסיטיה שבכרתים) והוסיפה השבוע טיסות גם לבלגרד.

צילום: KLASJETצילום: KLASJET

בצי KlasJet בסך הכל 12 מטוסים מדגם 737 ועוד שני מטוסי מנהלים (אותם לא תפגשו בסאן דור, למרבה הצער). המטוסים הם צרי גוף בתצורת מחלקה אחת כך שבאמת לא משנה איפה תשבו בטיסה.

ALK AIRLINES

הבאה בתור היא ALK שבמטוסיה עושה שימוש חברת התעופה היוונית בלובירד שטסה לישראל והרחיבה את צי המטוסים באמצעות מטוסים חכורים של חברה זו.

צילום: ALK Airlinesצילום: ALK Airlines

ALK היא חברה בולגרית שבסיסה המרכזי בסופיה. היא החלה לעבוד ב-2016 ומחזיקה בסך הכל צי של שני מטוסי בואינג 737-300 לא חדישים במיוחד וקטנים יחסית בתצורת מחלקה אחת (ALL ECONOMY). בסך הכל תעלו על המטוס לצד פחות מ-150 נוסעים.

Electra Airways

במסגרת הסכם חכירה ארוך טווח, ארקיע עושה שימוש בעיקר בעונה החמה במטוסי Electra Airways, אף היא חברה שמקורה בבולגריה, ופועלת בכל אירופה.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

החברה שנוסדה ב-2016 מחזיקה כיום ב-8 מטוסי AIRBUS A320 ו-A321 ובעבר השתמשה גם במטוסי בואינג 737. בין לקוחות החברה, כאמור, נמצאת גם ארקיע.

Enter Air

נוכחותה של חברת הצ'רטרים הפולנית גוברת בשנים האחרונות והיא מפעילה מטוסים עבור אינספור חברות באירופה. בצי החברה כיום 33 מטוסים, מתוכם 26 מדגם 737-800 ועוד שבעה חדשים יותר מדגם MAX, כולם צרי גוף.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

החברה אמנם רשומה בוורשה אך מרבית הטיסות מתל אביב עם מטוסי החברה בעבר ובהווה הן לקטוביץ'.

Neos ו-Corendon

שתי חברות בולטת נוספות המפעילות גם טיסות מטעמן וגם טיסות צ'ארטר הן נאוס האיטלקית שבסיסה בלומברדי וקורנדון אירופה (להבדיל מהשלוחה הטורקית).

Neos Airline. צילום: ShutterstockNeos Airline. צילום: Shutterstock

החברות נוכחות מאוד בנתב"ג בין היתר בשל הטיסות אותן חוכרות סוכנויות תיירות ישראליות רבות, כמו למשל הטיסות לאיי יוון ששתיהן מבצעות עבור חברות התיירות.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

יש לציין כי בצי מטוסי NEOS גם מטוסים רחבי גוף חדישים מדגם בואינג 787 המשמשים לטיסות למרחקים ארוכים יותר או לעונה החמה והעמוסה.

SMARTWINGS

אחת החברות המוכרות בתחום היא SMARTWINGS שעבדה באופן קבוע עם ישראייר בעבר ואף היתה במשא ומתן ארוך לרכישתה, עדיין מפציעה מפעם לפעם בנתב"ג ובנמלי תעופה אחרים באירופה.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

החברה שבעבר נקראה TRAVEL SERVICE מגיעה במקור מצ'כיה, קיימת כבר כמעט 30 שנה ובצי מטוסיה כמעט 40 מטוסים אותם היא מחכירה לחברות בעיקר בעונת הקיץ.

לא רק צ'ארטרים

על מסלול ההמראה בנתב"ג תמצאו עוד כמה מטוסים פחות מזוהים, שהם לאו דווקא טיסות חכורות אלא פשוט כאלה של חברות פחות מוכרות.

HI SKY

אורחת נוספת בנתב"ג בחודשי הקיץ היא HiSky, חברת צ'ארטרים רומנית-מולדובית שבסיסה בבוקרשט, לצד בסיס נוסף בקישינב. מנכ"ל החברה היה בעבר טייס באייר מולדובה.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

החברה כיום מבצעת גיחות אינספור באירופה, בעיקר בחודשי הקיץ, ומגיעה מפעם לפעם גם אלינו, בעיקר מבוקרשט. החברה חוכרת בעצמה גם מטוסים נוספים כדי לענות על הביקושים בעונת הקיץ.

SKY UP

אחד הסיפורים המעניינים הוא זה של חברת הלואו-קוסט האוקראינית SKY UP, שבעקבות המלחמה במדינה קיבלה אישור לפעול ברחבי אירופה. מאוחר יותר הצליחה לקבל את כל האישורים המתאימים להפעיל טיסות בארה״ב וגם בקנדה.

Sky Up. צילום: ShutterstockSky Up. צילום: Shutterstock

החברה פעלה בעבר בקווים שבין ישראל לאוקראינה אך מאז המלחמה כמעט ולא נראו מטוסיה בנתב"ג למעט טיסות חכורות עבור חברות תעופה זרות.

לאחרונה ארקיע חתמה על הסכם חכירה רטובה של מטוס בואינג מדגם 737-700 של החברה האוקראינית.

המטוס התווסף לצי המטוסים של ארקיע ויטוס עד לסוף אוקטובר. המהלך נועד להגדיל את כמות מספר הטיסות, עבור הביקוש הגבוה בעונת הקיץ.

החברה מחזיקה כיום צי של 11 מטוסים צרי גוף מדגם בואינג 737 ואיירבוס A320.

הלבן של אל על

עוד אורח קבוע ומוזר בנתב"ג, ולא רק בחודשי הקיץ הוא מטוס לבן-לבן ללא כל מיתוג, שנראה כאילו הגיע היישר מחיל האוויר או מחיל המודיעין, אך הוא למעשה מטוס מטען של אל על. המטוס שסימונו 4X-EKZ, מדגם 737-800 הוא סוס עבודה ותיק בן 22, שהיה שייך בעבר לחברות התעופה נאוס ולחברות נוספות באיטליה ובסן מרינו, והגיע בהמשך לשירות באל על. למרבה השמחה, אתם לא תטוסו איתו כי כאמור מדובר במטוס מטען, אך אל תתפלאו אם תראו את החבר הזה לצדכם על המסלול.

ולא רק בארץ: MARABU, SUNCLASS ועוד

העולם עמוס בחברות תעופה החוכרות מטוסים. הנה כמה דוגמאות. חברת Condor הגרמנית מפעילה טיסות נופש בכמויות אדירות במהלך חודשי הקיץ. על מנת לענות על הביקושים, החברה חוכרת מטוסים מכמה גורמים, ביניהם נמצאת MARABU שמפעילה טיסות פנים-אירופיות.

צילום: SHUTTERTSTOCKצילום: SHUTTERTSTOCK

בסך הכל מחזיקה החברה כיום שישה מטוסים מדגם AIRBUS A320, שניים מהם פועלים בשירות חברות אחרות. גם כאן מדובר במטוס בסיסי ביותר בתצורת מחלקה אחת, עם כ-180 נוסעים.

אם אתם מסתובבים ברחבי אירופה בחודשי הקיץ תוכלו לפגוש גם מטוסים של חברות לואו-קוסט וחברות צ'רטר רבות, גם כאלה המחזיקות באופן מפתיע במטוסים רחבי גוף.

אחת כזו היא SUNCLASS מדנמרק שמפעילה טיסות בין צפון אירופה לבין יעדי הנופש הרבים ביבשת.

מטוס SUNCLASS בחאניה, כרתים (צילום: עמית קוטלר)מטוס SUNCLASS בחאניה, כרתים (צילום: עמית קוטלר)

החברה הקיימת כבר 30 שנים מפעילה תשעה מטוסים צרי-גוף כמו כל אלה שבכתבתנו עד עתה אך לצדם גם שלושה מטוסים מדגם AIRBUS A330, העמוסים עד אפס מקום בחודשי הקיץ שכן מדובר במטוס עם מחלקת תיירים בלבד ו-394 נוסעים. ובכל זאת, מספקים חוויה מעט יותר נעימה מהקופסאות המעופפות הקטנטנות האחרות עליהן דיברנו.

הבריטיות: JET2 ו-TUI

לא חסרים זנבות מטוסים פחות מזוהים עבור העין הישראלית שתמצאו אותם מאוד פעילים ופופולריים במדינות אחרות כמו למשל זה של JET2, ענקית הלואו-קוסט הבריטית הפעילה כבר יותר מ-40 שנים. לחברה 115 מטוסים צרי-גוף ועוד יותר ממאה בהזמנה.

737 של JET2 במנצ'סטר. צילום: 123rf737 של JET2 במנצ'סטר. צילום: 123rf

אחת נוספת היא TUI, חברת התעופה השייכת לסוכנות הנופש הגדולה באירופה. החברה החלה את דרכה לפני יותר מ-60 שנים אך רק בשנים האחרונות עובדת תחת השם TUI הפועל בכל העולם. מאחורי לוגו החיוך 62 מטוסים, 13 מתוכם דרימליינרים והשאר בואינג 737.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טיסות צ'רטרחברות תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: