אא

"עד להודעה חדשה"? כך ישפיעו ביטולי הטיסות על חופשות חגי תשרי

רבות מחברות התעופה כבר הודיעו כי לא ישובו לישראל לפני סוף אוקטובר, חלקן כבר מציינות את 2025 כמועד חזרה לארץ. והאם החברות שאמורות לשוב בספטמבר לנתב"ג אכן ישובו? אחרי חופשות חודש אוגוסט שנפגעו קשות - הפנים לחגי תשרי והמצב כלל לא מעודד

תפוח דגל ראש השנה נתב"ג (צילומים: SHUTTERSTOCK) תפוח דגל ראש השנה נתב"ג (צילומים: SHUTTERSTOCK)

הבשורות המתסכלות מחברות התעופה ממשיכות לזרום כל העת. זו מאריכה בעוד כמה ימים, אחרת בעוד שבוע, ולא מעט חברות משעות את טיסותיהן לישראל וממנה עד הודעה חדשה.

למרות תגבור הטיסות של החברות הישראליות (ובלו בירד), הביטולים של הזרות פגעו בחופשותיהם של עשרות אלפי ישראלים שנתקעו בחו"ל במקרה הטוב, או שבכלל לא יכלו לצאת לחופשתם במקרה הפחות טוב.

כמובן שלביטולים הללו השפעות מרחיקות לכת על הכיס שלנו, שכן לצד הטיסות שבוטלו, לא בטוח בכלל שהמלונות יחזירו את הכסף לנוסעים שהזמינו ולא יכלו להגיע, וכך גם במקרה של רכב שכור, כרטיסים להופעות, העברות וכל שירות אחר שאולי הזמנתם בחו"ל ולא בהכרח מחויב לזכות אתכם.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

אבל כעת העיניים נשואות לאוקטובר, החודש בו מרוכזים החגים השנה (וישנם כ-50% ימי עבודה ביחס לחודש רגיל), אז משפחות רבות יבקשו לצאת לחופשה בראש השנה או בסוכות, בטח אלה שחופשת הקיץ שלהם נפגעה.

במבט לחודשים הקרובים, כבר אפשר להכריז היום, אפשרויות הטיסה לחו"ל מצטמצמות באופן דרמטי גם בחגי תשרי.

האם זהו לוח הטיסות שנראה גם בחגים?

ארצות הברית: יונייטד הודיעה כי היא מבטלת את טיסותיה לישראל עד הודעה חדשה; דלתא אמורה לחדש את הטיסות ב-1 בספטמבר אך לא ברור האם זה יקרה ולהשיג כרטיס באל על שטסה ליעדי ארצות הברית השונים – מדובר כמעט במשימה בלתי אפשרית.

אירופה: החברה ההולנדית KLM וגם זו הספרדית Vueling ביטלו שתיהן את טיסותיהן עד סוף לו"ז הקיץ (עד ל-Schedule החורף) כך שלא ישובו לישראל עד 26.10, אחרי החגים. החשש הוא שחברות נוספות יפעלו כך, במידה והמצב הביטחוני באזור לא ישתפר ואולי אף יסלים.

קבוצת לופטהנזה (לופטהנזה, SWISS, אוסטריאן איירליינס, בריסל איירליינס ו-EUROWINGS) ביטלה את טיסותיה עד 21 באוגוסט, ואין לדעת בשלב זה האם יהיו הארכות נוספות. כמוה גם אינספור חברות אחרות מאריכות בזו אחר זו את השעיית הטיסות בהתאם לחוסר הוודאות במזרח התיכון.

Virgin Atlantic. חוזרים? (צילום: Shutterstock)Virgin Atlantic. חוזרים? (צילום: Shutterstock)

שאלה חשובה נוספת היא לגבי Virgin Atlantic שאמורה לחזור לטוס בקו לונדון-תל אביב ב-4 בספטמבר. למרות ההתרגשות הגדולה בחברה מחזרתו לפעילות של הקו, כך אמר מנכ"ל שי וייס בראיון לפספורטניוז, כעת התאריך נמצא בסימן שאלה גדול ויכול להיות שהוא יוזז, שוב - כמובן בשל העניינים הביטחוניים באזור.

יש לציין כי בריטיש איירווייז ואייר פראנס עדיין מפעילות את הקווים ללונדון ולפריז - לשם גם טסה עדיין חברת הלואו-קוסט טרנסאוויה.

איזי ג'ט. ביטלו כמעט עד אמצע 2025 (צילום: shutterstock)איזי ג'ט. ביטלו כמעט עד אמצע 2025 (צילום: shutterstock)

ואם כבר לואו-קוסט, התחום הפופולרי מאוד בקרב הנוסעים הישראלים, חברת WIZZ AIR ממשיכה לטוס לישראל, ריינאייר מאריכה את השעיית הטיסות מדי יום, אבל EASYJET הבריטית, למרבה הצער - ויתרה לגמרי. החברה הודיעה כי לא תשוב לישראל לפני מרץ 2025, כך שבחברה לא אופטימיים לגבי העתיד לבוא.

ביתר העולם גם כן המצב מייאש. רק לאחרונה הודיעה אייר אינדיה על השעיית הקו להודו עד להודעה חדשה ובכך ניתקה לחלוטין את הודו מטיסות ישירות בינה לבין ישראל, חברות אחרות כבר מזמן עצרו טיסות ולא חידשו אותן מתחילת המלחמה פחות או יותר, ביניהן אייר קנדה, קתאי פסיפיק, אמירייטס ואחרות.

בהקשר של אמירייטס יש לציין ש-fLYDubai עדיין טסה (מספר רב של פעמים ביום) בקו שבין תל אביב לדובאי ו-Etihad טסה עדיין מדי יום בקו לאבו דאבי.

ואולי פשוט לוותר מראש?

וכמו החברות, גם אנחנו הנוסעים נמצאים בחוסר ודאות שמקשה מאוד על תכנון החופשה הבאה שלנו, ועלול להביא רבים מהישראלים פשוט לוותר מראש על החופשה במצב הזה.

האמנם? (צילום: SHUTTERSTOCK)האמנם? (צילום: SHUTTERSTOCK)

כפי שאמרנו בפתח הדברים, המלחמה שנמשכת כבר כמעט שנה (במהלך החגים נציין שנה ל-7 באוקטובר) הופכת את "משימת החופשה" לקשה במיוחד ולכזו שיכולה להשתבש בכל רגע.

קשה מאוד לעשות תוכניות קדימה, ובמיוחד כאשר כלל לא ברור אם נקבל את כספנו בחזרה, כמו שאמרנו - מבתי המלון ומההזמנות האחרות שנעשה בחו"ל, אם טיסתנו תתבטל.

כפי שזה נראה כעת, אחרי קיץ מורכב מאוד בענף התיירות והתעופה עבור הנוסעים הישראלים (ועבור חברות התעופה) גם חופשות החגים, למרבה הצער, בדרך להשתבש.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חברות תעופהמלחמהחגי תשריחופשה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: