תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

ח"כ טיבי: "לא אתן לשנות את סעיף עיכוב טיסות מ-8 ל-12 שעות"

ח"כ אחמד טיבי שיזם את החוק לפיצוי נוסעים עקב איחור/ביטול טיסה אמר בדיון לשינוי החוק הבוקר בוועדת הכלכלה של הכנסת: "רצו להעביר את השינוי בסעיף העיכוב בטיסה עוד לפני הקורונה, לא אתן להם לשנות"

הכנסת. צילום: 123rf הכנסת. צילום: 123rf
בדיוני ועדת הכלכלה של הכנסת שהתקיים הבוקר (ד') בדבר תיקון חוק שירותי תעופה, הביע יוזם החוק, ח"כ אחמד טיבי, התנגדות נחרצת לשינויים המוצעים. במסגרת הדיון אמר בין השאר ח"כ טיבי, "זה כישלון של המדינה שלא עזרה לחברות התעופה ומפילה את הכול על הצרכן. בעקבות החוק רמת הדיוק של הטיסות עלתה. חברות שילמו עשרות מיליונים לנוסעים על טיסות שהתעכבו או בוטלו. אני חייב לציין את חברת ישראייר והעומד בראשה אורי סירקיס שכל פעם שפניתי אליו ישראייר ערכה טיסות חילוץ". ח"כ טיבי האשים כי "זה ניצול לרעה של הקורונה לעלות ל-12 שעות אפשרות של עיכוב בטיסה. מנצלים את המצב לסעיף שרצו להעביר קודם, עוד לפני שהקורונה הגיעה. לא אתן להם להעביר את הסעיף הזה". הסעיף האמור בחוק קובע כי נוסע שטיסתו בוטלה או התעכבה ב-8 שעות או יותר, זכאי להטבות: מזון ומשקאות לנוסעים השוהים בנמל התעופה בהתאם לזמן ההמתנה ואם נדרשת שהייה של לילה אחד או יותר גם אירוח בבית מלון כולל שירותי הסעות מנמל התעופה לבית המלון; השבת תמורה או כרטיס טיסה חלופי, לפי בחירת הנוסע; ופיצוי כספי. עופר מרום, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות אמר בדיון, "הצעת החוק לא מאוזנת והמועצה מתנגדת להמשך פגיעה בצרכנים. הצעת התיקון בחוק מעבירה את הכול על כתפי הצרכן כאשר המדינה צריכה לפעול שחברות התעופה לא יקרסו. מדובר במאות מיליוני דולר שהצרכנים היו כבר צריכים לקבל את הכסף". יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת, "חברות התעופה בעולם חייבות 35 מיליארד דולר לצרכנים, בישראל אל על חייבת כל מה שהיא מבקשת מהמדינה. הקלה בגלל החוק, הדחייה הזו יכולה לאפשר ללקוחות לא להיות נושים אפקטיביים בגלל הארכת הזמן בגלל שחברות תעופה יקרסו". קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א בישראל, "מידיעה ברורה, במשך שלושת החודשים האחרונים יש פה 114 חברות תעופה הפועלות בישראל, כל חודש חברות התעופה עושות מאמצים אפילו הייתי אומר כבירים להשבת כספים". אייל דורון, מטעם חברת התעופה ריינאייר, "הצעת החוק הזו על הוראת שעה נקודתית בסיטואציה ייחודית קיצונית חייבת איזון הדין שלוקח בחשבון את אינטרס חברות התעופה נוסעים והציבורי. ישראל היא מדינת אי, שהקשר שלה עם חו"ל מאוד חשובה. זו הצעת חוק זמנית והמתנגדים למעשה מבקשים לשפוך את התינוק עם המים. בסופו של יום הוראת השעה הזמנית תחסוך משאבים ותחסוך בין 90-100 אחוז לתביעות ומחלקות משפטיות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםחוק שירותי תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: