ITA חברת התעופה האיטלקית החדשה, תשלם 90 מיליון אירו עבור זכויות השימוש במותג 'אליטליה'
החברה האיטלקית החדשה, שהחלה לפעול בסוף השבוע, רכשה ב-90 מיליון אירו את המיתוג של 'אליטליה' כדי להשתמש בו בתקופת המעבר ובעיקר כדי למנוע את השימוש במותג הפופולרי ע"י אחרים
צילום: shutterstock
בעסקה של הרגע האחרון ועל מנת להבטיח שהמותג 'אליטליה' בן ה-75 ימשיך להתקיים ויימנע השימוש בו על ידי מישהו אחר, הסכימה ITA לשלם 90 מיליון אירו כדי לקבל את מלוא זכויות השימוש במותג. המשמעות של העסקה היא ש-ITA יכולה להשתמש ללא הגבלה בזהות, בתחום האינטרנט, בדגמים ובמדים של אליטליה. למרות שקנתה כעת את כל הזכויות על השם והמותג אליטליה, ITA תישאר מנותקת מבחינה משפטית מחברת אליטליה, שהפסיקה לפעול בשבוע שעבר. בשלב זה ITA תשתמש במותג אליטליה, ובעתיד לחברת התעופה יהיה לוגו וזהות משלה, וכבר בסוף השבוע פרסמה את העיצוב החיצוני העתידי של מטוסי החברה ITA החלה בפעילות רשמית ביום שישי בבוקר, כאשר איירבוס A320 עם מספר הרישום EI-DTK המריא בטיסה מספר ITA AZ1637 משדה התעופה מילאנו לינאטה בשעה 06:20 בבוקר לנמל התעופה הבינלאומי של בארי בדרום איטליה. עם תחילת פעילותה ITA הכריזה על תוכניותיה, כשבנוסף להשתלטות על נכסים רבים של אליטליה ולבניית רשת קווים צומחת עד שנת 2025, היא מתכוונת להצטרף לברית SkyTeam ולחבור בקרוב ל"שותף אסטרטגי". בתוך ברית SkyTeam, ישנם כמה שותפים פוטנציאליים, ובראשם אייר פראנס-KLM ודלתא אייר ליינס, שלה הייתה שותפות חזקה עם אליטליה. ITA מתכננת לצרף את אמסטרדם ופריס לרשת הקווים שלה, וארצות הברית עומדת להיות במוקד הפעילות של החברה האיטלקית, ושותפות עם דלתא תהיה חיונית להוספת חיבור לטיסות ITA מבוסטון, מניו יורק, ובעתיד גם מלוס אנג'לס. השוק איטליה - ארצות הברית הוא שוק משמעותי עבור חברות התעופה, ועם נפילתה של אליטליה, חברות תעופה אמריקניות ניצלו את ההזדמנות. למשל, יונייטד איירליינס, הודיעה זה מכבר שהיא מתכננת לטוס למילאנו, לוונציה, לנאפולי, וכמובן לרומא, בטיסות ישירות מיעדים שונים בארה"ב.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}