אא

משבר האבטחה עם דובאי: חברות התעופה הישראליות החלו להודיע לנוסעים על ביטול טיסות

החברות הישראליות זועמות על הממשלה שלא ענתה למכתב המנכ"לים, וטוענות: "נפסיד עשרות אלפי נוסעים, הופכים את איחוד האמירויות לטורקיה מספר 2, במקום להודיע לאמירתים שכל הטיסות יופנו מעתה לאבו דאבי. אי אפשר להבין את אוזלת ידה של הממשלה בנושא"

צילום: 123rf צילום: 123rf
משבר התעופה בין ישראל לאיחוד האמירויות עולה היום שוב, כאשר חברות התעופה הישראליות, כבר החלו להודיע לנוסעים על ביטולי טיסות לדובאי. החל מיום ראשון הקרוב חברות אל על, ישראייר וארקיע תוכלנה לבצע טיסה אחת יומית אחת בלבד. כזכור, אגף הביטחון של התעופה הישראלית עדכן את חברות התעופה הישראליות בשבוע האחרון, כי לא ניתן יהיה לקיים את כל לוח הטיסות המתוכנן לדובאי החל מיום ראשון הקרוב. כזכור, על המשבר נחשף לראשונה בשבוע שעבר בפספורטניוז. בנתיים, בחברת אל על שלחו היום בצהריים הודעה ללקוחות החברה ובו מצויין: ״לאור המחלוקת שבין רשויות ממשלת ישראל לרשויות ממשלת האמירויות בנוגע לסידורי האבטחה בשדה התעופה בדובאי, נראה כי בשלב זה אל על לא תוכל לאייש כמתוכנן את לוח הטיסות לשם בשבוע הבא. אל על פנתה בנושא לראש הממשלה ולשרת התחבורה בבקשה לפעול במהירות לגיבוש פתרון ולצמצום חוסר הוודאות לנוסעינו. אל על ממליצה לנוסעים המיועדים לטוס לדובאי להתעדכן בטרם יציאתם לשדה במצב הטיסה בטלפון 039404040 .אל על תוסיף ותעדכן ככל שיהיו בידנו פרטים נוספים". עוד הוסיפו באל על: " חשוב לציין שאנו נבצע החזר כספי מלא לכל לקוח שטיסתו בוטלה". מי שזועם על התנהלות הממשלה בסוגייה הנמצאת בטיפול  של כחודשיים לפחות, הן חברות התעופה הישראליות, ששוב תפגענה מההשלכות של ביטולי הטיסות, דווקא עתה שהתעופה הישראלית סוף סוף, בבדרך להתאוששות עם הסרת ההגבלות והירידה בתחלואה. שלושת מנכ"לי חברות התעופה הישראליות, שלחו מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט ובכירים נוספים בעניין משבר התעופה, ולא זכו עד כה למענה בנושא. יש לציין כי בשיא הטיסות לאיחוד האמירויות, המקומיים אישרו ל-120 אנשי אבטחה מישראל לעבוד בשדה התעופה בדובאי, לאחר מכן המספר ירד ל-75 ויזות מאושרות לאנשי אבטחה, וכיום המספר צנח ל- ל-25 בלבד. הסכם התעופה בין ישראל לאיחוד האמירויות, עומד על 42 טיסות שבועיות מדובאי ו-42 טיסות מאבו דאבי. כאמור, כעת בעקבות המשבר כל חברת תעופה ישראלית תוכל לבצע טיסה יומית אחת בלבד, כאשר בחברות הישראליות  טוענים: "חברת פליי דובאי תמשיך לטוס כרגיל, ואילו לחברות הישראליות יגרמו נזקים כספיים גדולים ועשרות אלפי נוסעים לא יוכלו לטוס, כאילו שלא מספיק מה שעברנו בשנתיים האחרונות עם הקורונה וסגירת מדינת ישראל בניגוד למרבית העולם. הממשלה בדרך להפוך את איחוד האמירויות לטורקיה מספר 2, אליה טסות רק חברות תעופה טורקיות, בסוף זה מה שיקרה עם הטיסות לאיחוד האמירויות". עוד הוסיפו גורמים בסביבת חברות התעופה הישראליות: "שומעים שחוששים לפגוע בהסכם השלום עם איחוד האמירויות, אבל מדובר בהחלטה חד צדדית לא מקובלת,  אפשר היה להודיע להם כי בעקבות המשבר כל הטיסות מישראל יופנו לאבו דאבי, הם היו חוזרים מההחלטה במהירות, כי יש להם נוסעים רבים לטיסות המשך מדובאי. אוזלת ידה של ממשלת ישראל לא מובנת לנו. למה הם מחכים?".

כזכור, ישראל ואיחוד האמירויות דווקא חתמו על הסכם תיירות היסטורי ביום שלישי בדובאי, עליו חתמו שר התיירות, יואל רזבוזוב ושר היזמות והעסקים הקטנים והבינוניים האמירותי, ד"ר אחמד בלהול אל פלאסי. ההסכם נאמר על ידי משרד התיירות בישראל, ״הינו צעד נוסף לחיזוק היחסים המדיניים והעסקיים בין ישראל לאמירויות, ועל פיו שתי המדינות יעודדו תיירות הדדית, יקדמו חבילות משותפות לשווקי תיירות מועדפים ומרוחקים, יכשירו עובדי תיירות ומלונאות, ויעזרו זו בידע של זו בכל הקשור לתיירות.

עוד חדשות, עדכונים ומידע על דובאי בקטגוריית פספורטניוז על איחוד האמירויות
דובאידובאי
דובאי. צילום: פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלישראיירארקיעדובאיאיחוד האמירויותפספורט UAE - GCC

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: