אא

תכנית התייעלות חדשה באל על: מה על הפרק?

אין זה סוד שאל על נדרשת לחולל שינוי, להתייעל, לחדש ולהתאים את עצמה למציאות המשתנה כדי להפסיק לדמם ולהפסיד מיליוני דולרים בשנה. מה כוללת תכנית ההתייעלות החדשה הגדולה של חברת התעופה שתצעיד אותה, כך מקווים, לפסי רווחיות?

מטוס אל על. צילום: עידו וכטל מטוס אל על. צילום: עידו וכטל
תכנית התייעלות באל על. לא מהיום מבינים בחברת התעופה שצריך לחולל שינוי, ויפה שעה אחת קודם. שינוי שסייע לחברה להפסיק לדמם ולהפסיד מאות מיליוני דולרים בשנה ויצעיד אותה לרווחית. באל על גובשה בימים אלה תכנית חדשה למנועי צמיחה והתרחבות במספר תחומים ואלה הם: ברית תעופה: אל על מנהלת מו"מ מול בריתות התעופה בתקווה להצטרף לאחת מהן. נכון להיום קיימות 3 בריתות תעופה גדולות: סטאר אלייאנס, וואן וורלד וסקייטים. במידה ואל על תיכנס לברית תעופה, משמעותה דרמה חיובית עבור אל על. ברית חברות תעופה משמעותה הסכם שיתוף פעולה בין חברות התעופה בברית למשך פרקי זמן ארוכים. בריתות תעופה. צילום: shutterstock פיתוח שוק צפון אמריקה: באל על ממשיכים במו"מ מול חברות תעופה אמריקאיות במטרה להגיע עם אחת מהן להסכם בו תוכל החברה לקיים טיסות המשך לכל היעדים בארה"ב עם אותה חברה. זאת, כדי לתת מענה לאל על במשך כל ימות השבוע כולל שבתות. פתרון לכך שכיום אל על לא טסה בשבת. באל על מודעים לעובדה שחברות התעופה האמריקאיות מתכוונות להרחיב את פעילותן מישראל ולהגביר את התחרות והפתרון, מבחינת אל על, הוא רק להצטרף להסכם עם אחת מהן. פיתוח פלחי שוק: באל על מתכוונים לתת דגש על שוק הייטק, החברה הערבית וכו'. להרחיב פעילות לפי פלחי שוק, ולעשות הטעמת המוצר לאותו פלח שוק עם הדגשים למה שטוב לו. שינוי מודל התמחור: החברה מפעילה טיסות ליעדים באירופה, איחוד האמירויות, המזרח הרחוק ודרום אפריקה, במתכונת טיסות במחלקת תיירים במודל תמחור בעל הפרדה בין רכיבי המוצר השונים המאפשר לה להציע כרטיסים במחירים תחרותיים לאותם יעדים. טיסות מעל סעודיה: באל על מבינים שהטיסות מעל סעודיה הם מפתח לתחרות. בעוד חברות תעופה מתחרות נהנות מטיסות בנתיבים מקוצרים, למשל אייר אינדיה להודו מעל ערבה הסעודית, אל על נאלצת לטוס בינתיים עוקפים וארוכים יותר. כך למשל, באל על דאגה מכניסתה הקרובה של חברת התעופה פיליפינים איירליינס, שתהנה ממסלול מקוצר מעל הודו בעוד אל על תישאר שוב מאחור. לפיכך, באל על פועלים מול כל הגורמים הרלבנטיים על מנת לעצור את קיפוחן של חברות התעופה הישראליות בטיסות מעל ערב הסעודית. מיתוג מחדש: חברת התעופה חותרת למיתוג מחדש שלה. מיתוג בשוק המקומי כחברה עם רמת מוצר גבוהה של בטיחות, ביטחון ושירות עם התאמת השירותים לצרכי השוק. מועדון הנוסע המתמיד: באל על מציינים כי מועדון הלקוחות מהווה מנוע צמיחה משמעותי של החברה ופלטפורמה חשובה לשימור נאמנות הנוסעים. נזכיר כי אל על נמצאת במו"מ למכירת חלק ממועדון הלקוחות הרווחי שלה במסגרת דרישה של משרד האוצר למתן הלוואה כספית. מאחר ומדובר במוצר רווחי של, באל על פועלים לפתח ולשמר אותו עוד יותר ולהעמיק את הסכמי שיתופי הפעולה עם גופים שונים המאפשרים לחברה להעניק הטבות שונות לחברי המועדון, דוגמת צבירת ומימוש נקודות. דיגיטל: נוכח ההתאוששות בביקושים בתחילת הרבעון השני של 2021, אל על חידשה את ההשקעה בפיתוח פלטפורמת הדיגיטל ופלטפורמת השירות העצמי ללקוחות. במהלך חודש יולי 2021, בשל האטה בביקושים עקב התפרצות זן הדלתא והשלכות משבר הקורונה על פעילות החברה, אל על שוב צמצמה את השקעתה בתחום הדיגיטל. כעת, באל על מתכוונים שוב להשקיע בהאצת טרנספורמציה דיגיטלית בתחומי שירות, כ"א ומכירה ישירה.
מכירת מועדון הנוסע המתמיד של אל עלמכירת מועדון הנוסע המתמיד של אל על
אל על. צילום: shutterstock התייעלות תפעולית: החברה פועלת ליישום תכנית התייעלות מקיפה שמטרתה להביא להתייעלות בהוצאות החברה, מיקסום הכנסות החברה וסיוע בפישוט תהליכים. זאת, תוך זיהוי מקורות חיסכון כספי בתחומי הפעילות השונים בחברה ומעקב אחר ביצוע החסכונות בתחומים שונים דוגמת, כוח אדם, לוגיסטיקה ורכש, עלויות מכר, יעילות הפעלת צוותי אוויר וקרקע, ניהול התחזוקה וחיסכון בדלק.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: