אא

כפי שפורסם בפספורטניוז: טרמינל 1 בדרך לפתיחה - זה המועד

מסתמן כי טרמינל הלואו-קוסט בנתב"ג שהיה סגור מתחילת המלחמה, ייפתח מחדש לנחיתות לקראת עונת הקיץ - כפי שפורסם לראשונה בפספורטניוז. בחודשים האחרונים ריינאייר טענה כי לא תחזור לישראל עד שהטרמינל ייפתח; גם החברות הישראליות זעמו על הסגירה הממושכת

טרמינל 1 (צילום: רשות שדות התעופה) טרמינל 1 (צילום: רשות שדות התעופה)

טרמינל 1 בדרך לפתיחה.

בתום דיון שנערך בין משרד התחבורה לרשות שדות התעופה היום (שלישי 19.3.24) מסתמן, כפי שפורסם שלשום בפספורטניוז, כי טרמינל 1, המשמש בעיקר את חברות הלואו-קוסט בנתב"ג, ישוב לפעילות. התאריך שנקבע הוא סוף מאי-תחילת יוני 2024.

הטרמינל נסגר עם תחילת המלחמה, בשל חוסר הכדאיות בתפעולו במצב בו מרבית חברות התעופה עצרו את הטיסות לישראל. המצב הביא גם לתקרית המשונה עם ריינאייר, שלאחר שחזרה לטוס לישראל הודיעה כי תפסיק את טיסותיה בשל אילוץ הנחיתה בטרמינל 3.

"אילצתם אותנו לפעול מטרמינל 3 היקר", כתבה הנהלת חברת האולטרה-לואוקוסט להנהלת נתב"ג. "לא נחזור לישראל לפני שייפתח טרמינל 1. רצינו לעזור להחזיר את התעופה לישראל - עליכם לנקוב בתאריך לחזרת פעילות הטרמינל".

במקביל לתקרית עם ריינאייר, חזרה לפעול בישראל חברת הלואו-קוסט ההונגרית וויזאייר, שהודיעה כי תשית על הנוסעים סכום זניח נוסף כדי לכסות את עלויות הנחיתה בטרמינל 3. החברה לא רק שחזרה לפעול בארץ אלא גם תרחיב בסוף חודש מרץ את פעילותה בישראל.

טרמינל 1 (צילום: סיון פרג')טרמינל 1 (צילום: סיון פרג')

אבל לא רק חברות הלואו-קוסט הזרות זעמו. גם החברות הישראליות שעושות שימוש נרחב בטמרינל 1 כעסו על המצב הנוכחי. מבחינת ארקיע וישראייר, כך על פי מכתב שנשלח מארקיע למשרד התחבורה ופורסם בפספורטניוז, סגירת טרמינל 1 גרמה לחברות נזק משותף המוערך בסך של כ-3.5 מיליון דולר, בשל הבדלים בתשלום האגרות בין הטרמינלים.

בשלב מסוים הועלתה האפשרות כי משרד התחבורה יפחית את האגרות לחברות הזרות, אך מצב זה היה יוצר אי-שוויון בין החברות העושות שימוש בטרמינל.

כעת כאמור הסאגה בדרך להיפתר והטרמינל צפוי לשוב ולפעול כאמור בין סוף חודש מאי לתחילת חודש יוני 2024. האם נראה את ריינאייר עושה סיבוב פרסה ושבה לפעול בנתב"ג בקיץ הזה, אחרי שכבר הודיעה שהיא מבטלת את כל טיסותיה לארץ להמשך השנה?

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ריינאיירטרמינל 1טרמינל 3לואו-קוסטוויז איירארקיעישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: