אא

רכבת אווירית של סליחות: למי נצטרך למחול השנה?

השנה האחרונה, מהקשות שידענו בתולדות מדינת ישראל, הביאה עמה גם לא מעט גורמים שצריכים לבקש מכולנו סליחה. רגע לפני יום הכיפורים, מנינו את מי שאנחנו נצטרך לחשוב טוב טוב אם מגיעה להם מחילה. קבלו אותם

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

שרת התחבורה, מירי רגב

בעיקרון אפשר למשול את תפקיד שר תחבורה (האחראי על התעופה לישראל וממנה) בזמן מלחמה, לתפקיד שר הבריאות במהלך מגיפת הקורונה. ובכל זאת, יש דברים שלא עושים. כמו ששר הבריאות בקורונה לא הבטיח שהוא יחסל את הנגיף בישראל (עד כמה שזכור לנו), שרת התחבורה לא הייתה צריכה כנראה להבטיח שהיא תדאג לכל צרכינו, כל עוד היא לא יכולה לעשות זאת.

איפה היא ואיפה המדינה (צילום: כנסת ישראל)איפה היא ואיפה המדינה (צילום: כנסת ישראל)

לא נשכח למירי רגב שמקפידה להנחות ולהורות הוראות לפקידיה, את ההבטחה להוציא אל הים שאטלים ימיים שיביאו לארץ ישראלים שנתקעו בחו"ל (עד היום מחכים לטלפון ב'מנו ספנות') ואת ההבטחה לחלץ ישראלים במטוסי הרקולס צבאיים מנקודות איסוף.

בפועל, מה שקיבלנו הוא חברות תעופה ישראליות שמקפיצות מחירים, חברות תעופה זרות שקיפלו את הזנב מנתב"ג ושרת תחבורה שבעיצומו של המשבר הכי גדול בתולדות המדינה שהתה בחו"ל.

מנו ספנות. עוד מחכים לטלפון של מירי (צילום: מנו ספנות)מנו ספנות. עוד מחכים לטלפון של מירי (צילום: מנו ספנות)

וכל זה עוד ללא התייחסות להיעדר תחבורה ציבורית בשבתות שהיו קריטיות ללחימה בצפון ובדרום, והיעדר הרכבות ביום הראשון (שבת 7.10) של המלחמה. ללא ספק, מירי רגב היא הראשונה ברשימה שאנחנו נתבקש למחול לה ביום כיפור הקרוב, אבל לא בטוח שעל הפקרה תחבורתית באוויר, בים וביבשה, יש מחילה.

חברות התעופה הישראליות

נכון, הן נחלצו לסייע לישראלים בחו"ל ועשו ככל שיכלו כדי להטיס ישראלים אפילו בחג האחרון ובהמוניהם מלרנקה ומאתונה לנתב"ג.

אבל חברות התעופה הישראליות, גם אם נהפוך את הסיפור עשר פעמים על פי כל הודעת דובר, העלו את מחירי הטיסות בהיעדר חברות תעופה זרות שטסו לישראל. יש שיאמרו היצע וביקוש, שוק חופשי, חברות פרטיות. יש מי שיאמרו חזירות לשמה.

נתבנתב

האמת כנראה נמצאת אי שם, אבל איך אומרים אצלנו? תדע כל נוסעת עברייה שאם טיסת הלואו-קוסט שלה בוויז-אייר בוטלה, חברות התעופה הישראליות יגבו ממנה פי 3 עד פי 30, כנראה, מהסכום המקורי.

חברות התעופה הזרות

בתואר "משחק החתול והעכבר של השנה" זוכות החברות הזרות שבאו והלכו, הלכו ובאו, ובעיקר שיגעו אותנו בפספורטניוז כדי שנעדכן אתכם בכל יום ובכל שעה מי טס, מי לא, מי קיפל את הזנב ומי חזר בלי להודיע.

חמור מכך היה המרדף שחברות התעופה הישראליות היו צריכות לבצע אחר החברות מהן חכרו מטוסים, שהבטיחו כי יטוסו בכל מצב, אך ברגע האמת לא ממש עמדו במילתן.

הריצה האינסופית וגם הפרגון הלפעמים מוגזם לחברות הזרות שחזרו אלינו בעיצומה של המלחמה ידרשו הרבה מאוד תפילות בבית הכנסת והרבה בקשות למחילה על מה שעשו לנו, ובעיקר לכם קוראינו, והנוסעים הישראלים, בשנה האחרונה.

האיחוד האירופי

אי אפשר להמשיך בלי לקשור בין הסעיף הקודם לבין האיחוד האירופי, או ליתר דיוק רשות הבטיחות התעופתית של האיחוד, EASA.

בניין האיחוד האירופי בבריסל. צילום: shutterstockבניין האיחוד האירופי בבריסל. צילום: shutterstock

למרות שביטלו רגע לפני יום כיפור את ההמלצה לא לטוס לישראל או בשמי ישראל (אחרי עינויים רבים שגרמו לרשות התעופה האזרחית הישראלית), הרשות הסבה נזק חסר תקדים ביחס לכל ימי המלחמה לתעופה לישראל וממנה ועל כך, לא בטוח שיש מחילה.

חברות התעופה האירופיות יישרו קו עם החלטת האיחוד האירופי, וגרמו נזק אדיר לנוסעים - בעיקר כאשר ההחלטה הגיעה ערב ראש השנה, וגרמה לאינספור ישראלים לאבד את חופשתם בחגים.

המלונות שסגרו את הדלת

לשמחתנו מדובר כאן במעטים. אפשר לספור על כף יד אחת את המלונות שסירבו לארח מפונים מבתיהם. אבל בכל זאת, מקום מיוחד שמור אתם יודעים איפה, למי שהעדיף את שלום מיטותיו וספותיו על פני פתיחת הדלתות ואירוח תושבי ישראל שנותרו ללא בית.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

ושוב, לשמחתנו מדובר במיעוט מזערי, ולשמחתנו רוב מלונות ישראל, כולל כלל הרשתות הגדולות, אירחו ביד רחבה ופתחו את הלב ואת הבית בפני המפונים.

חיזבאללה

אחרון ממש לא חביב הוא ארגון הטרור השולט בלבנון. אמנם מחמאס אין לנו ציפיות וגם לא מנסראללה (אללה ירחמו), אבל מי שחיסל את התיירות לישראל, חיסל גם את לבנון כבר לפני הרבה שנים וכמובן שחיסל את האפשרות לאיזשהו עתיד טוב יותר.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

גם עבור המדינה השכנה מצפון, עבור תושביה, וחשוב הרבה יותר מזה - עבור תושבי הגליל והגולן שלנו, ועבור העסקים בצפון לרבות עסקי התיירות הרבים שעומדים סגורים, חלקם כבר מ-7.10.23.

מטיילים בנגב. צילום: shutterstockמטיילים בנגב. צילום: shutterstock

מי ייתן והשנה החדשה תביא איתה חדשות טובות, הפסקת המלחמה וחזרת כל חיילי צה"ל בריאים ושלמים הביתה, השבת כלל החטופים, ושלום.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יום כיפור

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: