אא

ממריאות: 5 חברות תעופה חדשות שיעלו לאוויר ב-2024

מיפן ועד סעודיה, מחיפה ועד לוס אנג'לס: אספנו את חברות התעופה המסקרנות ביותר שצפויות להתחיל לפעול במהלך השנה הקרובה בעולם וגם בישראל. האם נראה חברת תעופה סעודית ראשונה בקו לתל אביב?

ריאד אייר (צילום: Riyadh Air) ריאד אייר (צילום: Riyadh Air)

לא בכל יום ולא בכל שנה נולדת חברת תעופה חדשה. מסתמן, עם זאת, שב-2024 נזכה להכיר לא מעט חברות חדשות, חלקן אולי עוד יטוסו לישראל בעתיד הקרוב או הרחוק.

כל העיניים עליהן: ריאד אייר ונאום אייר, סעודיה

החברה המסקרנת ביותר בעולם נכון להיום היא ריאד אייר, שצפויה להתחיל לפעול כבר בשנה הקרובה תחת קוד יאט"א RX, ולא ב-2025 כפי שתכננה במקור. למרות שעדיין לא הכריזה על יעדי הטיסה שלה, החברה הזמינה לא פחות מ-39 מטוסי דרימליינר (בואינג 787) בהם היא מתעתדת לבצע את טיסותיה.


ריאד אייר. עתיד התעופה הסעודית (צילום: Riyadh Air)
 

על פי גודל ההזמנה והצטיידות החברה אך ורק במטוסים רחבי-גוף, ועל פי דחיקתה של חברת התעופה הסעודית המיתולוגית "סעודיה" מבסיס האם בריאד לג'דה, מדובר במהלך משמעותי שתואם את תוכניות התעופה והתיירות העתידיות והעתידניות של סעודיה.

לא סתם עיני העולם כולו מופנות לחברה הסעודית החדשה, שתהיה חברת הדגל של המדינה ומאוד תרצה להתחרות בעתיד בענקיות התעופה מאיחוד האמירויות ומקטאר, ואם אפשר להניח הימור מושכל ביחס לעתידה, 39 המטוסים שהוזמנו על ידי ריאד אייר הם רק שריקת הפתיחה.

אירוע ההשקה וחשיפת העיצוב של ''ריאד אייר'' (צילום: Riyadh Air)אירוע ההשקה וחשיפת העיצוב של ''ריאד אייר'' (צילום: Riyadh Air)

ריאד אייר אינה חברת התעופה היחידה שתקום בסעודיה בשנה הקרובה. על פי פרסומים שונים בתקשורת הסעודית, גם עיר העתיד נאום תזכה לחברת תעופה משלה תחת השם "Neom Air". מדובר בפרויקט תעופתי קטן יחסית שינוהל על ידי אחד מבכירי בריטיש אירווייז ואייר קנדה לשעבר.

ועוד מילה על סעודיה: למרות שהסכם השלום המתוכנן בין ישראל לממלכה כמעט יצא לפועל, המלחמה בארץ עיכבה אותו - אבל מותר להיות אופטימיים ולחשוב שבשנה הקרובה, ממש כמו שגם חשבו בישראייר, נראה טיסות בין ריאד לנתב"ג.

מזרח רחוק חדש: אייר ג'פאן

חברת תעופה חדשה במזרח היא בשורה מרעננת ביותר. אייר ג'פאן (NQ), ואל לכם להתבלבל עם ג'פאן איירליינס, היתה בעבר חברת טיסות צ'ארטר שהופעלה על ידי אול ניפון הגדולה, אך מותגה געת מחדש כחברת לואוקוסט.

החברה היפנית החדשה (צילום: אייר ג'פאן)החברה היפנית החדשה (צילום: אייר ג'פאן)

החברה תפעיל אך ורק מטוסי דרימליינר (בואינג 787) בחכירה רטובה מחברת האם לשעבר. החל מ-6 בפברואר החברה תפתח את הקו הראשון שלה בין טוקיו לבנגקוק ובהמשך צפויה לפתוח קווים נוספים. האם סוף סוף נראה טיסה ישירה וסדירה בין טוקיו לישראל, בקו שאל על כל כך רצתה להפעיל?

החשמלית: אייר כהנא

כן, קראתם נכון, אייר כהנא, היא חברת תעופה המבוססת על מטוסי טורבו-פרופ חשמליים בלבד ועתידה לפעול בהמשך 2024 מבסיס האם בלוס אנג'לס.

אייר כהנא (צילום: AIIR CAHANA)אייר כהנא (צילום: AIIR CAHANA)

מדובר ב-250 מנועים קטנים שהוזמנו מחברת ZeroAvia כך שככל הנראה תוכנית החברה היא להפעיל טיסות ליעדים קצרים, שיופעלו ב-100% "דלק נקי" ולא מזהם.

הישראלית: אייר חיפה

"חיפה חיפה, עיר עם עתיד", כתב יהונתן גפן ונדמה שהעתיד מחייך לתעופה הצפונית. "אייר חיפה", שאמורה היתה להתחיל לפעול השנה משדה התעופה הקטן בחיפההכריזה השבוע  על מועד תחילת פעילותה: קיץ 2024.

שדה התעופה של חיפה (צילום אוויר: אלכס)שדה התעופה של חיפה (צילום אוויר: אלכס)

בהודעת החברה נכתב: "אנחנו ממשיכים לקבל את כל האישורים הרגולטורים הנדרשים כרגיל, כדי להיות מוכנים לפעול. אין כל שינוי בתכניות בגלל המלחמה, אנחנו רוצים לפעול כמו חברות התעופה הישראליות". החברה צפויה לפעול במתכונת לואו קוסט.

הכתבות על אייר חיפה היו בין הכתבות הנקראות ביותר השנה בפספורטניוז. רוצים לדעת אילו עוד כתבות היו הפופולריות ביותר ב-2023? לחצו כאן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יפןסיכום שנהסעודיהחיפהערב הסעודיתאייר חיפהריאד

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: