שאלה: מה בין תעופה לפיתוח תיירות?
חשיבות התעופה לפיתוח יעדי תיירות בכלל ובישראל בפרט, היא עובדה ידועה. אך מה בא קודם - פתיחת קווי תעופה המייצרים ביקוש או ביקוש שמוביל לפתיחת קווי תעופה? כל מה שקורה בתיירות ובתעופה, דעה
חשיבות התעופה לפיתוח יעדי תיירות בכלל ובישראל בפרט, היא עובדה ידועה. אך מה בא קודם - פתיחת קווי תעופה המייצרים ביקוש או ביקוש שמוביל לפתיחת קווי תעופה? כל מה שקורה בתיירות ובתעופה, דעה
בשנים האחרונות הפחית משרד התיירות משמעותית את מאמצי השיווק בצפון אמריקה מתוך תובנה שמדובר בתנועה בעיקר של יהודים וקבוצות נוצריות שגם ככה מגיעים לכאן. עד כמה חשוב באמת השוק האמריקאי לתנועת התיירות הנכנסת לישראל? דעה
לאחר מאבק ארוך ומתוקשר של קברניטי העיר אילת, נפל הפור ושדה דב נסגר. הממשלה דבקה בהחלטתה הראשונית בדבר סגירת השדה העירוני שהיווה ציר תנועה משמעותי לעיר אילת. האם זו אכן "מכת מוות" לתיירות באילת, או שלא בהכרח? ואולי תהה זו הזדמנות לשינוי ולקפיצת מדרגה לתיירות בעיר. מה דעתכם? כנסו והצביעו
התיירות הנוצרית מהווה כ-70% מסך התיירות הנכנסת לישראל ולכן רוב תשומת הלב השיווקית של מדינת ישראל מופנית אליה. אך האם נכון לפעול כך? מה צריך להיות מקומה של התיירות הדתית הנכנסת במערך השיקולים הכולל? ומהי תפיסת השיווק המתאימה? דעה
למעלה מרבע מאה חוזר ועולה הרעיון להקמת רשות שיווק תיירות לאומית בישראל כגוף חיצוני למשרד התיירות. יש הגורסים שאם תוקם ייפתרו בעיות שיווק התיירות של מדינת ישראל כב"מטה קסם". האומנם? או שמא מדובר בסיסמה שאיננה אלא מקסם שווא? דעה
תנועת התיירות העולמית שאופיינה עד לא מזמן בעיקר כתיירות קבוצות היא היום בעיקר תיירות בודדים. רובנו מרגישים היום מספיק בטוח לטייל עצמאית. ומה עדיף לישראל? קבוצות או בודדים? על פניו, שאלה לא ממש חשובה כל עוד מגיעים הנה תיירים אך האומנם? דעה
ההרשמה לירידי התיירות הבינלאומיים החלה ואנחנו שואלים עד כמה הנוכחות בירידים האלה אפקטיבית ושווה את ההשקעה? והאם יש להם מקום בעולם הדיגיטלי? בשורה תחתונה, למרות שאיבדו מערכם במובן מסוים עדיין חשוב להיות נוכח בהם אך לא בכל מקום ועם השקעה פרופורציונלית
אזרחי ישראל הלכו לקלפיות באפריל השנה ו-161 יום לאחר מכן, הם ילכו שוב לבחירות. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל שבחירות כלליות מתקיימות בה פעמיים תוך שנה. ועד אז, תכהן ממשלת מעבר. איך הדבר ישפיע על ענף התיירות הנכנסת? דעה
ירושלים היא מותג-על מוביל, ובמובנים רבים מותג חזק יותר מישראל. השם ירושלים מוכר למאות מיליונים ברחבי העולם, גם לאלה שלא תמיד יודעים הרבה על העיר. האם הרשויות הרלבנטיות עושות מספיק למקסם ולשמר את המותג ירושלים? דעה לרגל יום ירושלים
ממשלת מעבר, על פי חוק, מוגבלת ביכולתה לפעול ולמעשה אינה מוסמכת להניע תהליכים, להחליט או לבצע כמעט בכל נושא שהינו מעבר לפעולות שוטפות. אורן דרורי על הפגיעה הצפויה במגמת הצמיחה והגידול בתנועת התיירות הנכנסת
התפיסה הנפוצה בעבר שלפיה אם נמכור עיפרון לכל סיני נהיה מיליארדרים עדיין שגורה במחוזותינו. אך האם "תורת המספרים הגדולים" רלוונטית גם לתיירות ולישראל בפרט? דעה
לקראת כינון ממשלה חדשה וכניסתו של שר תיירות חדש, שוב עולה השאלה בדבר נחיצותו של משרד התיירות. אז נכון שהתיירות תמשיך להתקיים גם אם לא יהיה גורם ממשלתי אמון על הנושא, אך עדיין למשרד התיירות יש תפקיד קריטי בשימור ובפיתוח התיירות
אם חשבתם שסבב האלימות האחרון יבריח מכאן המוני תיירי אירוויזיון? טעיתם. עוד לפני התדמית הביטחונית הבעייתית של ישראל, ישנם גורמים אחרים שמבריחים מכאן תיירים כמו יוקר מחירים וקיבולת מוגבלת של מספר חדרי מלון / דעה
4 מיליון תיירים נכנסו בשנה החולפת לישראל - מס' שיא שעשה כותרות. אך האם נכון להתייחס רק אל מספר התיירים או שהגיעה העת לבחון את ערכו של התייר על פי מדדים כלכליים כמו למשל סכום הכסף שהוא משאיר כאן / דעה
הם מוגדרים "מבקרים חד-יומיים" כי הם שוהים במחוזותינו פחות מ-24 שעות ומוציאים רק כ-200 דולר בממוצע לאדם. תופעת התיירות היומית הזו מצויה בצמיחה, אך האם היא באמת טובה לנו? או שכדאי לנסות לרסנה? מאמר דעה
עד כמה משפיעים המיצוב והמיתוג של מדינת ישראל בעולם על היקף התיירות הנכנסת? והאם זה בכלל נתון לשליטתנו או שמא מדובר ב"גזרת גורל"? מאמר דעה
משבר ביטחוני, בתצורה כזו או אחרת, עלול לפרוץ כאן במוקדם או במאוחר ולהשפיע גם על ענף התיירות. האם ישראל ערוכה לצלוח משבר בתיירות באופן מיטבי? / מאמר דעה
בחינת הנתון היבש של מספר התיירים שנכנסו לישראל ב-2018 - מספר שיא של 4 מיליון סביבו נוצר פסטיבל תקשורתי - מצביע על פניו על הישג. אך האומנם כך? תלוי את מי שואלים. אורן דרורי, מרצה למיתוג ושיווק תיירות מסביר / מאמר דעה